Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: factureren met klantenbestand

Standaard factureren met klantenbestand

Hoi,

Ik ben me aan het orienteren voor het maken van een nieuw facturatie systeem. Nu werk ik met een simpele excelfile die hier en daar wat dingen vermenigvuldigt en optelt, maar ik wil meer

Het klanten bestand:
    Nu moet ik in mijn factuur steeds naam, adres, debet nr invullen. Eigenlijk wil ik in een nieuw blad een tabel met deze gegevens aanmaken. In het factuurblad wil ik dan ergens een zoekveld maken, waarin ik een gegeven van een klant kan invullen. Daarna moet er een popupverschijnen met zoekresultaten uit de tabel. In de popup staan dan alle resultaten, waar ik de juiste uitkies. Vervolgens staan klantnr, naam, adres, debetnr, etc etc op de juiste plek.

Het facturen overzicht:
    Elke factuur die ik maak moet terecht komen in een facturenoverzicht. Bijvoorbeeld door elke factuur onder het factuurnummer op te slaan in een map (Dit evt ook via een grote macro knop), waarna een nieuw overzichtsbestand deze map scant op excel bestanden en deze weergeeft.

Het gaat om ca 200 facturen per jaar, en ongeveer 70 klanten.

Misschien gaat wat ik nu wil buiten de mogelijkheden van excel, is het misschien beter om met access te werken? Of is er een simpel en gratis factureringsprogramma te vinden? Diegene die met het systeem moet gaan werken is behoorlijke digibeet, dus het moet ook nog eens simpel zijn.

De belangrijkste functie op dit moment is het klantenbestand, de rest kan altijd nog.

Wat is jullie advies?

2. # ADS

Standaard

Hierbij de bekendste van allemaal... Verkoopfactuur5.xls

Groet, Leo

Standaard

Op zich veel nieuwe functies die ik nog niet kende van excel, en biedt het bestandje veel oplossingen voor mijn probleem, alleen is het geen goede oplossing voor het zoeken naar klanten.

Het dropdown menu sorteert op klantnr, ipv dat je kan zoeken op bedrijfsnaam als je het klantnr vergeten bent. Stel dat je dit wel zou doen,dus sorteren op bedrijfsnaam, dan krijg je als je een nieuwe klant toevoegt weer hetzelfde probleem.

Standaard

Ikkwadraat,

Upload eens je eigen bestandje, met hoever je al bent, en waar de knel zit.
    mvg,
    Harry

Wie met de duivel danst, moet het orkest betalen.

Standaard

Uhm... ik ben nog nergens. Ik typ nu elke keer handmatig de juiste naam , adres, woonplaats etc.

Ik heb hier en daar al factureringsprogramma's enzo bekeken, maar deze zijn allen heel erg uitgebreid, behalve 1 handige functie.

Je zoekt 1 bepaalde klant en als zoekterm vul je een (gedeelte van) de woonplaats, of de bedrijfsnaam of de contactpersoon oid in. Vervolgens komt een popup met verschillende klanten. Daar kies je de juiste klant, en vervolgens staan alle klantgegevens op de juiste plek in je factuur.

Dit is de belangrijkste functie die ik wil hebben, nogmaals het hoeft niet per se in excel. Heb ook al gekeken naar access formulieren, maar dit was nog een beetje te ingewikkeld.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ikkwadraat Bekijk Berichten
    Uhm... ik ben nog nergens.
    Maakt niet uit.
    Schroom niet en begin ergens.
    Hier is hulp genoeg.

Hier een klein voorbeeldje.
    Klik op het pijltje in cel B1 en zie.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    mvg,
    Harry

Wie met de duivel danst, moet het orkest betalen.

Standaard

Die functie uit jou bestandje snap ik wel, maar het is niet wat ik wil.

In access werkt het wel goed. Stel ik weet niet meer hoe een klant heet maar wel in welke plaats hij woont. Dan tik ik in het zoekveld niet de naam in, maar de woonplaats. Vervolgens krijg ik een resultaat met alle klanten die in die woonplaats wonen, of waarbij de zoekopdracht ook in een ander gedeelte van de query voorkomt. (Bijvoorbeeld als je Amsterdam intikt, dat je dan de mensen krijgt die in amsterdam wonen, plus de mensen die van 'van Amsterdam' als achternaam hebben.)

Standaard

Met dank aan GiMe die dit bestandje heeft gemaakt

Misschien dat je het kunt inbouwen of alleen als zoekfunctie kunt gebruiken.
    Willem

Als er formules als oplossing gegeven wordt, kijk dan altijd even naar:
    Moet ik de ; of de , gebruiken als scheidingsteken?
    Heb ik ook de engelse/ nederlandse versie; anders moeten de formules vertaald worden:
    http://wwwhome.ewi.utwente.nl/~tries...cel/excel.html

Standaard

Ik heb het genoemde voorbeeld Verkoopfactuur5 wat aangepast aan jou wensen. Tenminste als ik je goed heb begrepen. Kijk eens naar bijgaand voorbeeld. Het is beveiligd, maar zonder wachtwoorden. Je kunt alles verder zelf nog veranderen. Als je nog vragen hebt ............. die kun je hier kwijt.

Grt, Cor

Gelijkwaardige Onderwerpen

1. Uren en minuten factureren
    Door RobT in forum Afgehandelde vragen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 12-11-09, 00:05
  2. niet volledig factureren aanneemsom
    Door Edwin_Jager in forum Afgehandelde vragen
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 23-09-09, 11:53
  3. Klantenbestand bewerken