Worksheet.nl  

Ga terug   Worksheet.nl > Overig > Archief > PROJECT: WK Voetbal 2010

Status bericht: Opgelost

Discussietools Weergave
Oud 31 May 2010, 19:13
Junior Member

Lightbulb Eenvoudige WK toto 2010

Hallo iedereen,

Ik zie dat een aantal mensen al een WK toto hier hebben
geplaatst. Ik heb voor op mijn werk een eenvoudig bestand
gemaakt in Excel/VBA om de standen van de toto bij te houden.
Voor mensen die hier gebruik van willen maken download
de bestanden onderaan dit bericht.

Je bent uiteraard vrij om het aan te passen/verbeteren.

Veel plezier en succes ermee.

Aanwijzing:
Bij iedere finaleronde (kwart, halve, of finale) de Excelberekening
pas maken als alle landen bekend zijn. Laat je het Excelbestand rekenen
als niet alle landen bekend zijn dan gaat de berekening niet goed.

Download:
Bijgevoegd de benodigde bestanden.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: xls WK Voetbalpool 2010.xls‎ (102,0 KB, 153x gelezen)
Bestandstype: xls WK Voetbalpool 2010 - 50dln.xls‎ (136,0 KB, 81x gelezen)
Bestandstype: doc WK Toto 2010 invulschema.doc‎ (63,5 KB, 53x gelezen)
Bestandstype: doc WC Toto 2010 fill-in scheme.doc‎ (67,5 KB, 31x gelezen)

Laatst gewijzigd door Jake_37; 13 June 2010 om 20:02 Reden: Download bestanden
Sponsored Links
Oud 4 June 2010, 23:25
Junior Member

Standaard Namen toevoegen

Weet iemand hoe ik in deze poule namen kan toevoegen ? Of moet ik dan ook formules aan gaan passen ? Want dan word het te moeilijk voor mij, denk ik !!
Oud 5 June 2010, 00:43
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneerp Bekijk bericht
Weet iemand hoe ik in deze poule namen kan toevoegen ? Of moet ik dan ook formules aan gaan passen ? Want dan word het te moeilijk voor mij, denk ik !!
Heel eenvoudig, waar nu staat naam1, naam2 etc, daar kun je gewoon overheen
typen. Dat is het....
Mocht je meer deelnemers hebben dan weergeven laat me dan even weten, dan moet je namelijk wel iets aanpassen. Laat me weten wat je van het bestand vind, ik ben daar namelijk heel erg benieuwd naar. Het is namelijk de eerste keer dat ik zoiets maak en op internet beschikbaar stel. Succes ermee.
Oud 5 June 2010, 21:43
Junior Member

Standaard 50 personen

Het is de bedoeling dat er ongeveer 50 personen mee gaan doen. Er moeten net teveel aanpassingen gemaakt hoeven worden, want de WK is al bijna begonnen.
Ik heb al een beetje zitten spelen met standen en dergelijke en het werkt perfect !!!
Alvast bedankt
Oud 5 June 2010, 22:27
Junior Member

Standaard 50 deelnemers

Ik zit even niet achter een PC met Excel, maar als je er niet uitkomt met mijn uitleg dan zal ik later wat specifieker reageren.

Je zult binnen excel met bv de help functie even "macro's bewerken" of "macro's" moeten opzoeken om de macro te kunnen bewerken. Je zult binnen dit Excel bestand 2 macro's vinden. Je moet als het goed is de eerste hebben en die heet uit mijn hoofd pool. Je selecteert deze en zoek een knopje bewerken. Je krijgt nu een scherm te zien met allerlei programmeertaal.
Schrik hier niet van. Je ziet een aantal verschillende blokken, ieder blok heeft zijn eigen specifieke taak, zoals bijvoorbeeld het uitrekenen van de punten voor de uitslagen van de groepswedstrijden (deze zal bovenaan staan). De functie staat beschreven in groene letters, deze tekst is dan ook geen programma taal. Ergens in het begin van ieder blok staat een regel die eindigt met de code: to 46 step 3. Deze 46 staat voor kolom nummer 46, in Excel is dit dus kolom AT. Ga je dus met meer gebruikers werken dan zul je even moeten uittellen de hoeveelste kolom je laatste is. Bij 50 gebruikers kom ik dan even snel uit op 154. Pas dan dus overal to 46 aan in to 154. Maar reken die 154 voor de zekerheid even na. Dit getal geeft aan tot de hoeveelste kolom het programma moet doorrekenen. Ik zal ook even voor je uitzoeken of je nog wat moet aanpassen voor de totaalstand die je vind op het 2e tabblad in dit Excel bestand. Hou me even op de hoogte, hopelijk lijkt het niet te ingewikkeld als ik heb beschreven want naar mijn mening valt dat heel erg mee. Ik heb dit programma niet getest op 50 deelnemers maar ik zou niet weten waarom het niet zou werken. succes en laat me even weten.
Oud 6 June 2010, 20:03
Junior Member

Standaard Excel bestand voor 50 deelnemers

Ik heb het bestand even geschikt gemaakt voor 50 deelnemers.
Dit bestand heb ik als bijlage bij dit bericht gevoegd.
Veel plezier ermee en veel succes.

Hoor graag wat je er van vond.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: xls WK Voetbalpool 2010 - 50dln.xls‎ (136,0 KB, 35x gelezen)

Laatst gewijzigd door Jake_37; 7 June 2010 om 20:13
Oud 7 June 2010, 20:25
Junior Member

Standaard Feedback

Hallo lezers/gebruikers,

Zonder enige verwachting heb ik dit topic hier geplaats. Tot mijn grote verbazing hebben heel veel mensen het bekeken en gelezen en wellicht zelfs
mijn excel bestand in gebruik genomen. Ondanks dat er hier toch ook veel andere aanbieders zijn. Graag zou ik jullie feedback horen over mijn Excel bestand ook tijdens de WK. Zowel positief als negatief, zo kan ik er ook weer van leren.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Laatst gewijzigd door Jake_37; 7 June 2010 om 20:31 Reden: tikfout
Oud 8 June 2010, 21:57
Junior Member

Standaard Invulschema bij excelbestand

Hallo allemaal,

Omdat er vragen kwamen over het al dan niet door de deelnemers zelf
doorrekenen van de landen na de groepsfase heb ik hierbij even het bijbehorende invulschema neergezet. Ik denk dat het dan vanzelf spreekt.

Zijn er nog vragen, stel ze gerust.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc WK Toto 2010 invulschema.doc‎ (63,5 KB, 16x gelezen)
Oud 19 June 2010, 21:22
Jongh110
Guest

Standaard reactie op je werk

Ik werk nooit met excel en zie dus niet waar de formules staan, waarmee je bv de uitslag van de wedstrijd in punten omzet. Mooi gemaakt. Ik zou echter wel zorgen dat iedere poulewedstrijd in dezelfde kleur zou staan. Tevens zou ik de wedstrijden op volgorde van spelen zetten en dat is nu niet overal zo. Maar dit zijn de mindere punten. Zoals al gezegd zou ik het niet beter kunnen. Een leuk programma waar ik dankbaar gebruik van maak.
Oud 20 June 2010, 20:28
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jongh110 Bekijk bericht
Ik werk nooit met excel en zie dus niet waar de formules staan, waarmee je bv de uitslag van de wedstrijd in punten omzet. Mooi gemaakt. Ik zou echter wel zorgen dat iedere poulewedstrijd in dezelfde kleur zou staan. Tevens zou ik de wedstrijden op volgorde van spelen zetten en dat is nu niet overal zo. Maar dit zijn de mindere punten. Zoals al gezegd zou ik het niet beter kunnen. Een leuk programma waar ik dankbaar gebruik van maak.
Bedankt voor je reactie, ja die punten die jij opnoemt waren mij ook al
opgevallen. Het bestand was in eerste instantie ook alleen gemaakt voor mezelf,
voor het volgende toernooi wil ik dat soort kleine storende dingen eruit hebben.
Wat betreft de formules, die staan inderdaad niet op het werkblad maar in
een macro. Maar nogmaals leuk om te horen dat iemand er dankbaar gebruik van maakt.
Nog meer vragen op opmerkingen, laat van je horen.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten