Worksheet.nl  

Ga terug   Worksheet.nl > Overig > Archief > PROJECT: WK Voetbal 2010

Status bericht: In behandeling

Discussietools Weergave
Oud 15 June 2010, 16:04
Junior Member

Standaard Ontvangst van de uislag email

Hallo Alphamax,
Bedankt voor je superprogramma. Ik gebruik het voor 62 deelnemers binnen ons gemeentehuis en het werkt perfect, op 1 klein detail na. Waarschijnlijk heeft het niets met jouw programma te maken, maar met de outlookinstellingen van de gebruiker: niet iedereen ontvangt de uitslag die automatisch uit jouw programma komt. Binnen ons gemeentelijk netwerk de meesten wel, maar een aantal niet. Weet jij waar dit aan zou kunnen liggen?

groeten,
Zite
Sponsored Links
Oud 15 June 2010, 17:56
alphamax's schermafbeelding
Mega Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zite Bekijk bericht
Hallo Alphamax,
Bedankt voor je superprogramma. Ik gebruik het voor 62 deelnemers binnen ons gemeentehuis en het werkt perfect, op 1 klein detail na. Waarschijnlijk heeft het niets met jouw programma te maken, maar met de outlookinstellingen van de gebruiker: niet iedereen ontvangt de uitslag die automatisch uit jouw programma komt. Binnen ons gemeentelijk netwerk de meesten wel, maar een aantal niet. Weet jij waar dit aan zou kunnen liggen?

groeten,
Zite
het verzenden van de rangschikking naar meerdere personen lijkt een beetje op het verzenden van spam
misschien dat de rangschikking ergens in een spamfilter blijft hangen of in de map ongewenste post terecht komt
ook is het mogelijk dat het mailadres niet juist is
door het programma wordt niet gecontroleerd op juistheid van mailadressen

alphamax
Oud 23 June 2010, 22:06
Junior Member

Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alphamax Bekijk bericht
controleer maar eens met jouw eerste, middelste en laatste deelnemer (de formules worden in blokken naar verschillende rijen en kolommen in het werkblad gekopieerd)

alphamax
Als ik deze gebruik gaat ie helemaal vreemd doen in de achtste finales (en verder ??) Als ik een van de 2 achtste finalisten goed heb en bij de juiste uitslag voorspel krijg ik slechts een punt voor het correct aantal ingevulde DT of DU en dan voor de toto, ipv 5 voor de juiste wedstrijd en 2 voor de toto. Ook is het zo dat als je allebei de achtste finalisten fout hebt maar wel een goede uitslag van de wedstrijd krijg je helemaal geen punten voor de uitslag. Dit zou naar mijn mening wel moeten zijn, het is dan leuker voor iedereen die mee doet dat ze weten dat ze toch punten kunnen halen ook al hebben ze de 8e finalisten fout. Hebben meer mensen hier last van ? Verder niets dan complimenten van zowat alle 123 deelnemers, maar nu krijg ik dadelijk 123 man aan mijn buro die vragen waarom het niet werkt...
Oud 23 June 2010, 22:25
Mega Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door achmea1 Bekijk bericht
Ook is het zo dat als je allebei de achtste finalisten fout hebt maar wel een goede uitslag van de wedstrijd krijg je helemaal geen punten voor de uitslag
kan ik hieruit afleiden dat je een Schoe459-variant gebruikt?

in de Schoe459-variant zijn op verzoek van schoe459
  • uitslagen toegevoegd aan de finales
  • de formules aangepast

het testen is door schoe459 gebeurt en er zijn tussentijds wat wijzigingen geweest

volg de berichten tussen schoe459 en mij, en download eventueel de laatste update uit bericht#117

mocht dit niet de oplossing zijn dan kan ik in het weekend kijken of ik je niet een eind tegemoet kan komen, ik moet weer in de formules duiken het is een poosje geleden

alphamax

Laatst gewijzigd door alphamax; 23 June 2010 om 22:28
Oud 23 June 2010, 22:37
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alphamax Bekijk bericht
kan ik hieruit afleiden dat je een Schoe459-variant gebruikt?

in de Schoe459-variant zijn op verzoek van schoe459
  • uitslagen toegevoegd aan de finales
  • de formules aangepast

het testen is door schoe459 gebeurt en er zijn tussentijds wat wijzigingen geweest

volg de berichten tussen schoe459 en mij, en download eventueel de laatste update uit bericht#117

mocht dit niet de oplossing zijn dan kan ik in het weekend kijken of ik je niet een eind tegemoet kan komen, ik moet weer in de formules duiken het is een poosje geleden

alphamax
Klopt, die gebruik ik, update 3. het is wel leuk als je toch punten krijgt voor de uitslagen, ook al zijn de ploegen fout, dan blijven de mensen toch de wedstrijd volgen met de wk pool bij de hand. Hij deed wel iets raars bij het toekennen van de punten, als je A-B hebt voorspeld, met uitslag 1-1 en toto 3, en het is A-C, en de uitslag is 1-1 en toto 3, dan krijg je 1 punt voor het juist voorspellen van DT, en verder niets aangezien je B hebt voorspeld ipv C, dat zou dan niet terecht zijn, ik zou verwachtten dat je voor het juist voorspellen van de uitslag 7 punten krijgt zoals in de groepsfase.

Alvast bedankt weer !!
Oud 24 June 2010, 06:32
Mega Senior Member

Standaard

Citaat:
Klopt, die gebruik ik, update 3
na update 2 komen de varianten met nieuwe formules
Citaat:
het is wel leuk als je toch punten krijgt voor de uitslagen, ook al zijn de ploegen fout, dan blijven de mensen toch de wedstrijd volgen met de wk pool bij de hand.
mijn ervaring tijdens 4 poules is dat vroeger of later, wanneer de deelnemers merken dat ze geen kans meer maken op de eindoverwinning interesse verliezen
Citaat:
Hij deed wel iets raars bij het toekennen van de punten, als je A-B hebt voorspeld, met uitslag 1-1 en toto 3, en het is A-C, en de uitslag is 1-1 en toto 3, dan krijg je 1 punt voor het juist voorspellen van DT, en verder niets aangezien je B hebt voorspeld ipv C, dat zou dan niet terecht zijn, ik zou verwachtten dat je voor het juist voorspellen van de uitslag 7 punten krijgt zoals in de groepsfase.
zo wou schoe459 het

conclusie:

in alle discussies merk ik dat iedereen zijn eigen idee heeft over het beste puntensysteem

in dit stadium van het toernooi pas ik geen formules meer aan, het risico is te groot dat het totaal mislukt (tijd en complexiteit)

de echt goede voorspellers komen vanzelf bovendrijven en houden interesse

ik wou het hierbij laten

alphamax
Oud 27 June 2010, 13:17
Member

Standaard

Hallo Alphamax, Volgens mij heeft Achmea niet de goede versie, want bij mij krijgt men bij zijn voorbeeld 5 punten voor de goede voorspelling van één achtste-finalist (A), 1 punt voor het goede aantal doelpunten gescoord(1) door A en 2 punten voor de goede toto (3). Dus totaal 8 punten. Je hebt volkomen gelijk dat je nu niets meer aanpast. Bij mij loopt het bijzonder goed en tot nu zonder enig probleem. Nogmaals bedankt! Jos
Oud 27 June 2010, 21:38
Mega Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schoe459 Bekijk bericht
Hallo Alphamax, Volgens mij heeft Achmea niet de goede versie, want bij mij krijgt men bij zijn voorbeeld 5 punten voor de goede voorspelling van één achtste-finalist (A), 1 punt voor het goede aantal doelpunten gescoord(1) door A en 2 punten voor de goede toto (3). Dus totaal 8 punten. Je hebt volkomen gelijk dat je nu niets meer aanpast. Bij mij loopt het bijzonder goed en tot nu zonder enig probleem. Nogmaals bedankt! Jos
hallo schoe459

heb jij niet een bestand met regels/puntentelling/voorbeelden dat je aan jouw deelnemers hebt laten zien
kan je dit uploaden (als bijlage in het antwoord) dan kan ik bij het jouw aangepast beheersbestand plaatsen
en hebben andere mensen er ook nog profijt van

alphamax

Labels
pool, poule, voetbalpoule, wk 2010

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten