![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Bekijk resultaten enquête: Welke puntentoekkening dient er toegepast te worden bij de troostfinale? | |||
| Geen |
|
1 | 4,55% |
| Enkel punten voor juiste Toto + uitslag (indien juiste landen combinatie) |
|
1 | 4,55% |
| Punten voor juiste landen, toto + uitslag (indien juiste landen combinatie) |
|
7 | 31,82% |
| Punten voor juiste toto + uitslag (ongeacht de landencombinatie) |
|
1 | 4,55% |
| Punten voor juisten landen, toto + uitslag (ongeacht de landencombinatie) |
|
12 | 54,55% |
| Anders, namelijk... |
|
0 | 0% |
| Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Naar aanleiding van een vraagstuk in mijn WK pool, wil ik graag jullie mening horen.
Onderwerp: Puntentoekenning troostfinale Huidige puntentoekenning bij (troost)finale: - Correcte landen, 20 per land - Correcte Toto, 3 (indien juiste landencombinatie) - Correcte Uitslag, 4 (indien juiste landencombinatie) Ik heb van enkele gebruikers een opmerking gehad over de troostfinale die ik (in eerste instantie) niet meenam in mijn puntentoekenning. Mijn gedachte hierover is alsvolgt: Citaat:
Laatst gewijzigd door antonh; 19 januari 2010 om 10:59 |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Anton,
Waarom zou je voor de landen die uit de halve finale komen en de finale spelen wel punten geven voor deze landen en niet voor de landen die de troostfinale spelen. Daar zit geen voordeel of nadeel aan. Je voorspelt de landen voor elk onderdeel en dus ook voor de finale ronden (2x) ook al is dit slechts voor de 3e en 4e plaats. Ik zie voor het spelletje geen verschil met het spelen voor de 1e en 2e plaats. Sportief voor de teams natuurlijk wel, maar voor het wk 2010 pool spel niet. Code:
“Naar mijn mening is dit dubbele puntentoekenning.” Het zou heel goed kunnen dat een deelnemer twee landen juist heeft voorspeld (en dat is al knap) en dat juist deze voorspelde landen (verliezers uit de halve finale) die spelen de troostfinale. Dan lijkt het mij niet meer dan terecht om hiervoor punten te krijgen. Is toch knap voorspeld. Bovendien kan de combinatie juist en kan men nog punten verdienen met de uitslag. Groet Dirk |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Zo bedoel ik het niet.. Voor alle halve finalisten krijg je punten. De winnaars komen in de finale waar je punten toegekend krijgt indien correcte voorspelling (puntentoekenning 1), de verliezers in de troostfinale krijgen dan vervolgens weer punten toegekend (puntentoekenning 2).. Je krijgt dus 2x punten toegekend, daar waar je maar 1 beslissing neemt.. (namelijk het bepalen van een winnaar in de halve finale) Vandaar de "dubbele puntentoekkening" in mijn ogen.. Laatst gewijzigd door antonh; 19 januari 2010 om 12:26 |
|
|
|||
|
|||
|
Als je een wedstrijd qua landen in de halve finales goed hebt, lijkt het daarna op dubbele puntentoekenning voor een finaleplaats of troostfinaleplaats, maar dat is het volgens mij niet.
Maar als je bv. Nederland - Spanje in de halve finale hebt, Spanje verliest en speelt de troostfinale. In werkelijkheid bv. speelt Spanje die inderdaad, maar Nederland zit niet eens in de halve finale; dan is het toch logisch dat je punten voor Spanje krijgt? Of bedoelt Antonh dat het alleen dubbel is in het geval je inderdaad die beide landen goed hebt in de halve finale. Ik zou zeggen, knap gegokt, dubbele punten! Laatst gewijzigd door Marcel1971; 19 januari 2010 om 13:22 |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
![]() Je maakt twee beslissingen, je bepaalt namelijk de 2 winnaars van de halve finale. Dan is het (in mijn ogen) eerlijker als er ook maar 2 keer punten worden toegekend (dus niet ook nog eens in de troostfinale, wat betreft de landen). |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
2e halve finale Brazilië - Engeland; Brazilië wint. Werkelijkheid: 1e halve finale Argentinië - Spanje; Argentinië wint. 2e halve finale Duitsland - Engeland; Duitsland wint. Uiteraard krijg ik geen punten voor de voorspelde finalisten. Maar voor de troostfinale heb ik Spanje - Engeland correct voorspeld. In jouw redenering zou ik hier dus geen punten voor krijgen? |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Marcel en Anton,
Ik was net van plan een gelijksoortig voorbeeld te plaatsen. Je hebt het perfect voorgesteld. Dus gewoon punten is heel eerlijk voor diegene die de troostfinale juist heeft voorspeld. Maar Anton, volgens mij heb je nog een ander probleem. In ieder geval in de finale en in de troostfinale, maar misschien ook wel in de halve finale, dat moet ik nog even nakijken. B.v je kunt een finale hebben van Team 1 tegen Team 2 maar dat kan ook worden Team 2 tegen Team 1 . Dus dezelfde landen maar in omgekeerde volgorde. Uitslag werkelijk en voorspeld 1 - 0. Je zou kunnen zeggen dat je de landen goed hebt, maar de uitslag is niet altijd juist. In jouw pool maakt het niet uit, je krijgt altijd punten bij 0-1 of 1-0. Dat lijkt mij niet juist indien je zegt dat je de combinatie juist moet hebben. Bovendien zou ik bonuspunten invoeren voor landen die je op de juiste plaats hebt voorspeld. Groet Dirk Laatst gewijzigd door dirktimm; 24 januari 2010 om 22:16 |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Dan nu de volgende vraag:Is het voorspellen van de troostfinalisten net zoveel punten waard als het voorspellen van de finalisten?
|
|
|
|||
|
|||
|
Lijkt me wel; de voorspellingsmoeilijkheid is even hoog.
|
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Johan,
Code:
Is het voorspellen van de troostfinalisten net zoveel punten waard als het voorspellen van de finalisten? Voorstel: In je puntenoverzicht neem je een zo breed mogelijk variatie op in een puntenlijst. B.v. ook verschillend in welke fase van de pool men zit. Voor een juist land in finale krijg je meer punten dan in de kwartfinale. Dat kan je ook met de Toto doen of met het aantal doelpunten of aantal doelpunten tegen. Je kan ook bonussen invoeren voor een juist plaats of een juist combinatie enz enz. Je hoeft er alleen maar mee te rekenen en de organisator vult de punten in, anders gezegd, het zou de omtwerper een zorg zijn hoeveel punten er te verdienen zijn, als het maar goed werkt voor de organisator. Groet Dirk |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| automatische puntentoekenning | joshuwa | Afgehandelde vragen | 12 | 28 augustus 2006 23:36 |