Worksheet.nl  

Ga terug   Worksheet.nl > Overig > Archief > PROJECT: WK Voetbal 2010

Bekijk resultaten enquête: Welke puntentoekkening dient er toegepast te worden bij de troostfinale?
Geen 1 4,55%
Enkel punten voor juiste Toto + uitslag (indien juiste landen combinatie) 1 4,55%
Punten voor juiste landen, toto + uitslag (indien juiste landen combinatie) 7 31,82%
Punten voor juiste toto + uitslag (ongeacht de landencombinatie) 1 4,55%
Punten voor juisten landen, toto + uitslag (ongeacht de landencombinatie) 12 54,55%
Anders, namelijk... 0 0%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Status bericht: In behandeling

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 19 januari 2010, 15:37
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirktimm Bekijk bericht
Hallo Johan,
Voorstel: In je puntenoverzicht neem je een zo breed mogelijk variatie op in een puntenlijst. B.v. ook verschillend in welke fase van de pool men zit. Voor een juist land in finale krijg je meer punten dan in de kwartfinale. Dat kan je ook met de Toto doen of met het aantal doelpunten of aantal doelpunten tegen. Je kan ook bonussen invoeren voor een juist plaats of een juist combinatie enz enz. Je hoeft er alleen maar mee te rekenen en de organisator vult de punten in, anders gezegd, het zou de omtwerper een zorg zijn hoeveel punten er te verdienen zijn, als het maar goed werkt voor de organisator.
Goed idee voor een volgende update van mijn pool! Wanneer ik weer een keer tijd/zin heb om dit te doen, zal ik mijn pool op dit punt eens gaan verbeteren

PS: Wie is johan?

Laatst gewijzigd door antonh; 19 januari 2010 om 15:40
Sponsored Links
Oud 19 januari 2010, 15:43
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirktimm Bekijk bericht
Hallo Marcel en Anton,
B.v je kunt een finale hebben van Team 1 tegen Team 2 maar dat kan ook worden Team 2 tegen Team 1 . Dus dezelfde landen maar in omgekeerde volgorde. Uitslag werkelijk en voorspeld 1 - 0. Je zou kunnen zeggen dat je de landen goed hebt, maar de uitslag is niet altijd juist. In jouw pool maakt het niet uit, je krijgt altijd punten bij 0-1 of 1-0. Dat lijkt mij niet juist indien je zegt dat je de juist combinatie moet hebben.
Ook hier zal ik nog eens naar kijken..
Oud 19 januari 2010, 20:59
Member

Standaard

Ik ben in principe voor "Punten voor juisten landen, toto + uitslag (ongeacht de landencombinatie)". Maar voor alle wedstrijden vanaf de achtste finale. Anders kunnen deelnemers waarvan hun land(en) is/zijn uitgeschakeld in zijn geheel geen punten meer pakken... En in combinatie met extra punten als je echt alles goed hebt (dus én juiste landen én juiste toto én juiste uitslag of combinaties hiervan)...
Oud 19 januari 2010, 21:06
alphamax's schermafbeelding
Mega Senior Member

Standaard

lucienseinen

ik denk daar ook hetzelfde over, een soort

"lucky loser"

optie

alphamax
Oud 19 januari 2010, 21:20
Member

Standaard

Jij bent dan vast die andere stemmer
Oud 20 januari 2010, 09:27
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alphamax Bekijk bericht
ik denk daar ook hetzelfde over, een soort

"lucky loser"

optie
Denk je dat dit zal uitmaken voor de uiteindelijk top 5? Voor het voorspellen van de juiste landen in de finales, zul je (in de meeste gevallen) een relatief gezien hoog aantal punten scoren.. Met deze 'lucky loser" optie zul je wel extra punten kunnen scoren, maar geen grote sprongen op de ranglijst maken.
Tenzij er natuurlijk een beperkt aantal spelers meedoen..
Oud 20 januari 2010, 10:04
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antonh Bekijk bericht
Denk je dat dit zal uitmaken voor de uiteindelijk top 5? Voor het voorspellen van de juiste landen in de finales, zul je (in de meeste gevallen) een relatief gezien hoog aantal punten scoren.. Met deze 'lucky loser" optie zul je wel extra punten kunnen scoren, maar geen grote sprongen op de ranglijst maken.
Tenzij er natuurlijk een beperkt aantal spelers meedoen..
dit maakt wel degelijk uit, inderdaad niet voor de top-3 maar als je dit op het werk doet en er doen 60 mensen mee is het altijd leuker om bijvoorbeeld 57e te worden dan om 58e te worden..
Oud 27 januari 2010, 10:23
Junior Member

Standaard

Citaat:
dit maakt wel degelijk uit, inderdaad niet voor de top-3 maar als je dit op het werk doet en er doen 60 mensen mee is het altijd leuker om bijvoorbeeld 57e te worden dan om 58e te worden..
Dat klopt...
Oud 27 januari 2010, 11:42
Mega Senior Member

Standaard puntentoekenning enz

Hallo,

Code:
Denk je dat dit zal uitmaken voor de uiteindelijk top 5?
Dat heeft voor elke plaats in de rangschikking gevolgen. Zelfs voor de 1e plaats. Door een juiste voorspelling van de finale en/of troostfinale (landen) en eventueel zelfs een juiste uitslag, kun je zomaar stijgen van b.v. de 8e plaats naar 1e plaats.
Je gaat in ieder geval een flink aantal plaatsen opschuiven en het ligt er dus maar aan op welke plaats je al stond. De meeste deelnemers die een finale(s) (landen) juist hebben voorspeld, zul je hoog in het klassement vinden. (Op basis van ervaring in 2008 van 300 deelnemers)

Groet

Dirk
Oud 26 april 2010, 13:36
Junior Member

Standaard

Ik organiseer al enkele WK/EK's een poule met opbrengst voor goed doel. Dan doen veel collega's mee. Het meedoen is dus niet alleen gericht op veel punten en de pot, maar ook op het meedoen. Vanuit die optiek is het een must dat mensen ook nog punten krijgen in de latere fase van het tournooi, ook al hebben ze de landen niet goed. Natuurlijk extra punten als je de landen goed voorspelt, maar ook bij goede uitslagen en toto.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten