![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
geinspireerd door bsalv de
WK 2010 Countdown Klok in een USERFORM 2 Sneller en aangepast aan Excel 2007 Vragen, opmerkingen, aanpassingen, verbeteringen welkom. alphamax
Laatst gewijzigd door alphamax; 12 januari 2010 om 18:21 Reden: optimalisatie |
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
alphamax,
je blijft me verbazen. Voorlopig blijft het een beetje hogere algabra hoe je dit opgelost hebt, maar ik sla dit voorlopig op bij mijn favorieten en zal op een eenzame winterdag even uitpluizen hoe het precies werkt .Een wat vervelende vervolgvraag misschien, excel is nu druk bezig met af te tellen en de bal te draaien. Hoe krijg je het voor elkaar dat excel dat maar begint te doen als je niet op je toetsenbord aan het tokkelen bent en er ook geen andere macro dan deze voor de bal aan het lopen is. Ik zie het zo, iemand heeft dus wat macros en zo geschreven voor de WK-poule. Later moeten de matchen ingevuld worden of moet gekeken worden wie de poule wint. Dus dan mag de bal niet draaien, maar bijvoorbeeld na 30 seconden start hij weer vanzelf, tot er iemand terug aan het toetsenbord komt. Nu krijg je continu dat zandlopertje en kan je niets doen in excel. Als bovenstaande niet te doen is, misschien een 2e variant, we vergeten de seconden en iedere minuut moet de userform maar een keer vernieuwd worden door een application.ontime of iets anders ???
|
||||
|
||||
|
Hier nog één, netjes hoor! Je kunt je weliswaar afvragen of je dit niet beter met een embedded flashbestandje of een webbrowsertje kunt oplossen/maken maar alle respect, erg gaaf!
|
||||
|
||||
|
bsalv
dit is een userform, je roept hem op, kijkt ernaar, klikt hem weg. het is niet de bedoeling tussentijds cellen aan te passen, helaas
|
||||
|
||||
|
probeer hem eens te verbeteren, waarom zoveel dezelfde berekeningen?
Suc6 druk op F1 en lees ! En zie wat de moeder van de meeste oplossingen is. en Worksheet.nl is de dochter Moderator www.worksheet.nl / mr.magoo@worksheet.nl Lees informatieve columns over buitenlandse reizen en wandelingen in Nederland Verrassende columns over het leven van alledag op een camping. Optimistische columns over pubers, ouders en ouderen. op www.jolandacatharina.nl |
|
|
||||
|
||||
|
Mr. Magoo
een voetbal is een "truncated icosahedron" deze heeft 60 hoekpunten 32 vlakken = 32 normalen normalen roteren hetzelfde als hoekpunten dus moet ik 60+32 keer roteren Citaat:
wat zou jouw doel/aanpak zijn om te optimaliseren ps. ik heb een Intel(R) Core(TM)2 CPU 4300 @ 1.80GHz, 1800 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)
Laatst gewijzigd door alphamax; 1 januari 2010 om 13:10 |
|
|
||||
|
||||
|
Dan ga je veeeeeeeeeeeel sneller als ik.
Mijn computer heeft een Pentium 4 - 2533 Mhz met 2GB geheugen Heb er even naar gekeken en wat veranderd het eerste heb ik je variabele gedeclareerd, als je ze niet declareert dan word er een variant gebruikt. Dit is zowiezo langzamer omdat er steeds wordt gekeken wat in de variabele komt en dan past die het type aan. Als je vooraf dat instelt heb je daar geen last van. Verder heb ik een paar variabele erbij gemaakt waar je dubbele vermenigvuldigingen had. 1x uitrekenen is sneller. aangezien dit een eindeloze lus is heb je zo heel wat minder berekeningen heb tevens 2 labels erbij gezet waar ik de tijd en de kop in staan waarom steeds nieuwe textbox maken als je deze alleen maar hoeft te vullen voor het zelfde resultaat. Verder heb ik een Image in je formulier geplaatst en kopieer ik daar de voetbal heen. voordeel iets rustiger en je hoeft maar een kleiner plaatje te kopieren het kan altijd nog beter maar ik ben druk bezig met andere dingen en daarom de snelle look
Suc6 druk op F1 en lees ! En zie wat de moeder van de meeste oplossingen is. en Worksheet.nl is de dochter Moderator www.worksheet.nl / mr.magoo@worksheet.nl Lees informatieve columns over buitenlandse reizen en wandelingen in Nederland Verrassende columns over het leven van alledag op een camping. Optimistische columns over pubers, ouders en ouderen. op www.jolandacatharina.nl |
|
|
||||
|
||||
|
Mr Magoo
In eerste instantie was ik al blij dat het werkte, ook al wordt er tamelijk dom omgesprongen met processortijd/kracht. Mijn ervaring is dat application.screenupdating=false in het geval van animatie beter kan verwijderen
|
||||
|
||||
|
Goed gemaakt! ik zou het niet kunnen!
|
|
|
||||
|
||||
|
Mr. Magoo
Ik heb de meeste van jouw voorstellen verwerkt. Alleen een kleiner plaatje kopieeren levert volgens mij meer esthetische nadelen op dan voordelen. Je kan ook de snelheid verhogen door Code:
intAngle = intAngle + 1 Mod 720 alphamax
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
LinkBacks (?)
Linkback naar dit onderwerp: http://www.worksheet.nl/forumexcel/project-wk-voetbal-2010/62141-wk-2010-countdown-klok-een-userform.html
|
||||
| Geplaatst door | Voor | Type | Datum | |
| Countdown timer - MrExcel Message Board | Dit onderwerp | Refback | 31 juli 2010 11:37 | |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Alphamax's UEFA Euro 2012 Countdown | alphamax | PROJECT: EK Voetbal 2012 | 30 | 2 maart 2012 21:03 |
| Meelopende klok | peerke2812 | Afgehandelde vragen | 9 | 12 november 2011 11:55 |
| Lopende klok | DutchOirs | Afgehandelde vragen | 4 | 26 mei 2011 10:00 |
| WK 2010 Countdown Clock | alphamax | PROJECT: WK Voetbal 2010 | 5 | 31 december 2009 17:11 |
| Klok in Userform | mathijs1986 | Afgehandelde vragen | 12 | 28 april 2009 19:36 |