Citaat:
|
Hoe begin je aan zoiets ? Toch niet van scratch ?
|
ooit gezien op internet, dit heet "Excel animation" en ik heb zelf ook de nodige kennis
Citaat:
|
Het bepalen van al die double-variabelen, teken je dat eerst zelf uit op een blad of hoe gaat dat in zijn werk ?
|
als je weet dat een voetbal een "truncated icosahedron" is kan je alle coordinaten, coordinaatvolgordes van de vlakken, en de normalen(richting)van de vlakken zo van internet halen en in een array zetten
Citaat:
|
Het roteren doe je blijkbaar vooraf op het hulp-tabblad, maar daar zie ik niet alle vormen, hoe gaat dat ?
|
roteren gaat met de array in de vba-module
de berekeningen verliepen sneller in vba dan steeds maar weer gegevens lezen en schrijven naar een werkblad met formules
Citaat:
|
Ik poogde met zoom, het blad tot 25% terug te brengen zodat de bal ronder lijkt, maar dan gaat hij afwisselend 100% en 25% tonen. Nochthans gebruik je nergens een zoom-instructie. Waar zit dat ergens ?
|
de werkbladen worden om en om zichtbaar gemaakt terwijl in het ander werkblad het beeld wordt omgebouwd, hierdoor krijg je een iets meer flikkervrij beeld (je moet dit niet zien als pure animatie maar meer als gadget), deze techniek heet "double buffering" en wordt door alle spelletjes gebruikt
Citaat:
|
Het geheel in een userform of een textbox of ... neerzetten is onbegonnen werk zeker ? Op die manier zou je anders dit bovenin een WK-sheet kunnen plaatsen en dan bijvoorbeeld nog zoveel uur tot de finale, maar ondertussen zou je toch je tabblad kunnen gebruiken waarin je de matchen en de rangschikking bijhoudt.
|
dit is ook mogelijk maar vergt een totaal andere aanpak, maar ik heb nog 165 dagen dus wie weet
Citaat:
Nu heb je de kolommen en lijnen vrij klein gekozen zodat je verder niets op dit blad kan doen. Dus eigenlijk bovenin links van een bepaald tabblad dit gadget en toch de bestaande layout van dat tabblad respekteren ...
|
grotere kolommen en lijnen maken de letters onleesbaar, en de bal zo blokkig dat je geen bal meer herkent