![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Je hebt t nu alleen over de Nederlandse toto.. Zelf kies ik liever voor 'niet'-Nederlandse 'toto' kantoren. Dit aangezien ik daar hogere quoteringen krijg. Vandaar dat mijn 'nummering' anders is. Gelijkspel wordt daar overigens ook vaak aangegeven met een x.
Het is echter een kleine verandering die ik wel even zal doorvoeren ![]() Edit: Toto nummering is inmiddels aangepast Laatst gewijzigd door antonh; 23 December 2009 om 10:07 |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Anton
Ik zou graag de bestanden willen hebben. Ik heb echter een Imac en kan deze niet openen. Zou je de bestanden als bv zip bestand naar mij toe kunnen sturen dan kan ik deze openen. Alvast bedankt Raimond |
|
|
|||
|
|||
|
Hoi Anton,
Je had gelijk, het waren inderdaad de macro`s... Importeren lukt nu ook Ik maak me niet zo druk om die toto, zeker als het automatisch gegenereerd wordt. Wel handig om aan de deelnemers van je pool te vertellen dat het zo werkt. Toen ik aan het testen/ leren was en onderstaande scores invoerde lukte, hadden de nummers twee en drie van deze poul alleshetzelfde. Als het echt zo wordt, neem ik aan dat de kwartfinales ook manueel aangepast kunnen worden? Italië 2 - 2 Paraguay Nieuw-Zeeland 2 - 1 Slowakije Slowakije 2 - 1 Paraguay Italië 1 - 2 Nieuw-Zeeland Slowakije 1 - 2 Italië Paraguay 2 - 1 Nieuw-Zeeland Hartelijk bedankt voor al het werk en antwoorden!!! Veel plezier de komnde dagen Chiel |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
![]() Wat betreft het manueel invoeren van de kwartfinales; dit is enkel nodig wanneer er loting vereist is. Het resultaat van deze loting kan dan handmatig ingevuld worden in het berekeningenblad in de daarvoor bestemde cellen (kan de kolom even niet aangeven omdat ik niet thuis ben, maar er staat duidelijk iets van Hand/handmatig bij). |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Anton,
Mooi, dat er nu een ZIP bestand staat. Ik heb er even nagekeken, ga het later nog eens nadrukkelijker bekijken. Ben nog druk met mijn eigen poule, eerst maar eens afmaken. Toch even een vraagje. Ik zie een mooie afvraging in b.v. cel F91. Hier wordt de winnaar van de wedstrijdnr 49 geplaatst. In de afvraging wordt de Toto in kolom M gebruikt. Echter wordt alleen een waarde "1" (winnaar staat in kolom F) en een waarde "2" (winnaar staat in kolom J) afgevraagd. Als ik een gelijkspel voorspel, dan blijft de tekst uit het (verborgen) werkblad "Toernooigegevens" cel G81 staan. Hoe wordt dan een winnaar voorspeld?. Zie ik iets over het hoofd? Groet Dirk |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Vanaf de achste finales kan er in principe geen gelijkspel (toto-getal 3) meer ontstaan. De uiteindelijke uitslag dient ingevuld te worden, dus na penalties bv (7-6), dit staat overigens ook vermeld in het programma en uitslagen blad. Op deze manier is er altijd een winnaar. De uitslag wordt vanaf de achste finales niet meer in de puntenberekening meegenomen. Simpelweg omdat bij een foutieve volgorde van de landen die de poule doorkomen, de uitslagen er, naar mijn mening, niet meer toe doen. Stel je hebt bijvoorbeeld Nederland op nr1 in de poule en Japan op nr2, maar in werkelijkheid is dit omgedraaid. Dit leidt er toe dat er totaal andere wedstrijd combinaties kunnen ontstaan, met 'voorspelde' uitslagen op landen die in werkelijkheid een andere wedstrijd spelen of inmiddels zijn uitgeschakeld. Het 'voorspellen' van uitslagen wordt dan puur een kwestie van geluk. Vanaf de achtste finale gaat het enkel om de landen die doorgaan naar de volgende ronde, vandaar dat een gelijkspel niet meer mogelijk is. Dit had ik er eigenlijk wel bij moeten vermelden, dat klopt. Ik hoop dat bovenstaand verhaal een beetje duidelijk is, want ik vind het nogal lastig uit te leggen
Laatst gewijzigd door antonh; 29 December 2009 om 16:57 |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Anton,
Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen het invulbestand bekeken en zie nu de opmerking in het beheerbestand. Lijkt mij nu logisch om deze opmerking ook in het invulbestand te zetten. De deelnemers zien alleen het invulbestand. Maar het is duidelijk en een keus van de ontwerper. Code:
De uiteindelijke uitslag dient ingevuld te worden, dus na penalties bv (7-6) Code:
Ik hoop dat bovenstaand verhaal een beetje duidelijk is, want ik vind het nogal lastig uit te leggen Ik kies voor iets anders. Zodra een combinatie juist is, dan kun je ook een uitslag goed voorspellen. Maar zoals gezegd, is een keus van de ontwerper. Groet Dirk Laatst gewijzigd door dirktimm; 29 December 2009 om 21:18 |
|
|
||||
|
||||
|
ik zie dat 50 deelnemers het maximum is omdat meer niet meer op 1 blad past (in een excel2003 of vroeger). Wanneer je een 2e (en een 3e, 4e, 5e, ...) werkblad in gebruik zou nemen voor de deelnemers 51-100, dan kan je dit probleem omzeilen.
Ik weet niet of er daar direct nood aan is ? Verder had je het nog over de vlaggetjes, moeten die eventueel ook geautomatiseerd worden zodat de kwartfinales, etc ook hun vlaggetje krijgen ? Je ziet, als belg, boeit het WK me niet zo zeer, dus kijk ik een beetje meer naar de layout dan naar de berekeningen ![]() ![]()
|
|||
|
|||
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Dus mocht je je een keer vervelen, dan is je hulp zeer welkom
Laatst gewijzigd door antonh; 30 December 2009 om 14:01 |
|
|
||||
|
||||
|
in bijlage module1 ter vervanging van de huidige module1, dus huidige module1 verwijderen en deze dan in VBA toevoegen via Bestand>bestand importeren.
Deze bevat een gewijzigde macro "Deelnemersophalen", die indien het aantal voorbij de 50 gaat naar een volgend tabblad springt en er daar dus nog een keer 50 neerzet, enzovoort. Als dat tabblad nog niet bestaat, dan maakt hij hem zelf aan, dus je moet enkel beginnen met een tabblad "deelnemers 1-50". Daarnaast nog een macro "DataRanking" die aangeroepen zou moeten bij een activate van het tabblad "Deelnemers ranking" Bekijk het maar even. Hoe groot is de kans dat je meer dan 50 deelnemers hebt ?
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |