Worksheet.nl  

Ga terug   Worksheet.nl > Overig > Archief > PROJECT: WK Voetbal 2010

Status bericht: In behandeling

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 11 februari 2010, 19:48
Junior Member

Standaard

Dag "bsalv"

Bedankt voor je antwoord. Alles aangepast.

Groeten

Jan
Sponsored Links
Oud 12 februari 2010, 10:23
Junior Member

Standaard

Ziet er echt fantastisch uit Anton!! Helemaal top! Ga hem op mijn werk gebruiken!!
Oud 12 februari 2010, 10:37
Junior Member

Standaard

Hallo Antonh (en anderen),

Op mijn werk beginnen de mensen zich te roeren... Ze hebben er nú al zin in, ook al begint het WK pas over een paar maanden...

Maar de vraag is... Ligt het in de lijn der verwachtingen dat er nog rigoreuze aanpassingen komen? Zoals de suggestie van Marco de Kort om extra vragen toe te voegen? Zo ja, dan wacht ik nog even met het verstrekken van de invulformulieren...

Citaat:
Marco de Kort: Alleen is het nu niet mogelijk om bijvoorbeeld items toe te voegen zoals: topscoorder, aantal doelpunten topscoorder, aantal gele kaarten Nederland en nog meer leuke vragen??
Er zijn al bergen werk verzet, dus ik kan me voorstellen dat het blijft zoals het is... Maar ik zou het graag even horen...

Groeten Vincent
Oud 12 februari 2010, 12:25
Mega Senior Member

Standaard Anton's enz

Hallo Vincent en Anton,

Volgens mij heeft Anton nog iets op te lossen uit vorige reacties. Bericht 102
Code:
Ik was ook van plan nog e.a. te veranderen wat betreft de puntentelling.
Mijn laptop is echter stuk en staat op dit moment bij de fabrikant, waardoor ik voorlopig niet veel hieraan kan doen..
Ik denk dat er nog wel foutjes in zitten. B.v. In het beheerbestand gaan niet altijd de juiste landen door in groep D.
Vul maar eens bij (alle) wedstrijden 5 x 1 - 0 in en bij de laatste wedstrijd 1 -2
Volgens mij gaat Servië als 1e in de groep over en Ghana als 2e in de groep.
Volgens de poule van Anton moet er geloot worden. Dat is volgens mij niet juist. Duitsland en Ghana eindigen gelijk en in het voorbeeld heeft Ghana van Duitsland gewonnen en gaat dat als 2e in de groep over.

Een ander voorbeeld: In cel V29 staat dat een land 2 x heeft gewonnen, maar in cel T29 staat vervolgens dat dit land 0 punten heeft. Dat gaat niet.

Vincent: Ik zou echt nog een poosje wachten. Misschien moet je zelf eens flink aan het testen.

Ik denk dat als ik Anton zou zijn en als er op een bepaald moment nog weer een fout wordt gevonden, ik het bestand zou verwijderen en een mededeling zou plaatsen. Ik heb nu het idee dat organisatoren het bestand downloaden met het idee dat het goed is en er dus een poule mee gaan opzetten. Het zou jammer zijn, indien zich een situatie zou voordoen waarbij het tijdens de WK fout gaat.

Groet

Dirk

Laatst gewijzigd door dirktimm; 13 februari 2010 om 12:33
Oud 12 februari 2010, 17:58
Senior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirktimm Bekijk bericht
Hallo Vincent en Anton,

Volgens mij heeft Anton nog iets op te lossen uit vorige reacties. Bericht 102
Code:
Ik was ook van plan nog e.a. te veranderen wat betreft de puntentelling.
Mijn laptop is echter stuk en staat op dit moment bij de fabrikant, waardoor ik voorlopig niet veel hieraan kan doen..
Ik denk dat er nog wel foutjes in zitten. B.v. In het beheerbestand gaan niet altijd de juiste landen door in groep D.
Vul maar eens bij (alle) wedstrijden 5 x 1 - 0 in en bij de laatste wedstrijd 1 -2
Volgens mij gaat Servië als 1e in de groep over en Ghana als 2e in de groep.
Volgens de poule van Anton moet er geloot worden. Dat is volgens mij niet juist. Duitsland en Ghana eindigen gelijk en in het voorbeeld heeft Ghana van Duitsland gewonnen en gaat dat als 2e in de groep over.

Een ander voorbeeld: In cel V28 staat dat een land 2 x heeft gewonnen, maar in cel T28 staat vervolgens dat dit land 0 punten heeft. Dat gaat niet.

Vincent: Ik zou echt nog een poosje wachten. Misschien moet je zelf eens flink aan het testen.

Ik denk dat als ik Anton zou zijn en als er op een bepaald moment nog weer een fout wordt gevonden, ik het bestand zou verwijderen en een mededeling zou plaatsen. Ik heb nu het idee dat organisatoren het bestand downloaden met het idee dat het goed is en er dus een poule mee gaan opzetten. Het zou jammer zijn, indien zich een situatie zou voordoen waarbij het tijdens de WK fout gaat.

Groet

Dirk
@dirktimm
Ik zal je advies maar even opvolgen en het bestand offline halen.

Ik heb sinds enkele dagen mijn laptop weer terug, maar ivm schoolopdrachten heb ik nog niet veel kunnen aanpassen. Ik verwacht vanaf woensdag a.s. weer e.e.a. aan te kunnen passen...
Oud 12 februari 2010, 19:09
Mega Senior Member

Standaard Anton's enz

Hallo Anton,

Oke, dat zullen veel mensen waarderen en zullen uitkijken naar je nieuw bestand. Dat gaan we dan weer even testen

Succes en groet

Dirk
Oud 17 februari 2010, 06:23
Junior Member

Standaard

precies, we helpen gewoon weer mee

groetjes

chiel
Oud 18 februari 2010, 19:04
Junior Member

Standaard

Ziet er allemaal gelikt uit...

Ik ga hem zeker gebruiken, jammer genoeg heb ik er niet zoveel verstand van, maar ik zal zeker nog eens met eventuele suggesties komen.

Grtz
Oud 22 februari 2010, 17:07
Senior Member

Standaard

Het heeft even geduurd, maar dan nu eindelijk de (verwachte) update van mijn WK-pool

Ik heb nog getwijfeld om extra vragen toe te voegen zoals;
- Topscorer
- Aantal doelpunten
- Aantal gele kaarten
- Aantal rode kaarten

Ik heb dit echter niet gedaan omdat:
Citaat:
De topscorer zou middels een validatielijst gekozen moeten worden; dit om de automatisch punten te laten toekennen indien de betreffende voetballer juist is (bij handmatige ingave kunnen er typefouten/naamverschillen optreden).

Dit zou in principe pas kunnen als de selecties van alle deelnemende landen bekend zijn. Ik heb echter geen idee, wanneer de selecties bij de FIFA gemeld moeten worden.

De topscorer leek mij de meest aantrekkelijke bonusvraag. Omdat ik deze bonusvraag (nog) niet kan toevoegen, heb ik ervoor gekozen de overige bonusvragen ook achterwege te laten.
Ik verzoek jullie de (verbeterde) pool te testen op mogelijk fouten. IK heb er zelf nog geen kunnen ontdekken. Suggesties blijven natuurlijk nog steeds welkom

Have fun with it!
Oud 22 februari 2010, 18:58
Junior Member

Standaard

He,

Na even vanalles te hebben geprutst, heb ook ik nog geen fout kunnen ontdekken

Suggestie: Wanneer je bij het invulblad, een loting nodig hebt moet je naar het blad "Poule berekeningen" gaan om daar het juiste land in te vullen dat jij naar de volgende ronde wilt. Maar, persoonlijk vind ik dat nogal irritant, is het niet veel handiger als je dat ook gewoon mogelijk maakt op de "echte" invulpagina, en dan dmv het systeem zoals is gedaan bij een gelijkspel in de knock-out fase.
(Is het niet duidelijk, zal ik proberen het aan de hand van screens duidelijk te maken)

Dan nog iets, waar kun je eigenlijk het aantal punten dat er te verdienen valt bij een juist ingevulde uitslag bekijken?

Labels
wk 2010 excel

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten