![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Ik ben bezig met het opzetten van een wk poule. Momenteel ben ik bezig met uitrekenen van de groepsstanden volgens de FIFA regels (zie bijlage).
Ik loop echter vast vanaf het moment dat er gekeken moet worden naar de onderlinge resultaten. Ik heb hier op het forum al e.e.a. over gevonden, maar ik word er niet echt wijs uit. Is er iemand die hier, die mij hierbij kan helpen? Zodra de gehele poule af is, zal ik hem hier natuurlijk plaatsen. Laatst gewijzigd door antonh; 10 december 2009 om 14:12 |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Antonh,
Het probleem van gelijke eindstanden in de poule en dus het doorgaan van de juiste landen naar de volgende ronde is nog in niet veel poules opgelost. In een poule EK2008 van Flipper52 op het forum "Oplossing.Be" staat een zeer uitgebreide berekening. Ik dacht dat het in deze poule goed ging. Ik denk dat "Popipipo" nog wel gaat reageren. Willem en Flipper en ondergetekende hebben in 2008 hier uitgebreid over gesproken. Hij heeft ook een opzet. Ik heb zelf een nieuwe opzet gemaakt met andere functies. Over een paar dagen test klaar. Groet Dirk |
|
|
|||
|
|||
|
Is het eigenlijk mogenlijk dat er 3 landen op dezelfde stand komen, voordat je gaat kijken naar het onderling resultaat (dus na analyse doelsaldo, # doelpunten voor)?
Ik kan me eigenlijk geen voorbeeld indenken. Iemand die dit wel kan, verzoek ik dan ook om deze even te plaatsen. Dan kan ik eventueel mijn calculatiemodel testen of hij werkt (of die van flipper52 op oplossing.be natuurlijk).. |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Antonh,
Natuurlijk kan dat, meerdere mogelijkheden. B.v. deze in Groep A. Alle landen 6 punten, alle landen 5 doelpunten voor en alle landen 3 doelpunten tegen. Dus 3 landen gelijk na 6 wedstrijden. Zuid Afrika- Mexico 3 - 0 Uruguay - Frankrijk 2 - 0 Zuid Afrika- Uruguay 2 - 1 Frankrijk - Mexico 3 - 1 Mexico - Uruguay 1 - 2 Frankrijk - Zuid Afrika 2 - 0 Maar...................... Uruguay wordt 1e, Frankrijk wordt 2e en Zuid Afrika wordt 3e in de poule Groet Dirk |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Het ziet er indrukwekkend uit.. Ik begrijp er alleen vrij weinig van ![]() Zit hier ook dat loting gedeelte in? Dus als er, na alle doorlopen stappen, nog steeds teams gelijk staan er 'loting' o.i.d. komt te staan? Dit is overigens de enige wijziging m.b.t. FIFA ranking op het WK in 2010 Laatst gewijzigd door antonh; 10 december 2009 om 20:32 |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Alphamax,
Ik ben zo vrij om te reageren. Ziet er goed uit, alleen: Code:
Volgens 19079.pdf UEFA-regels euro2008, bij een gelijke eindstand in de groep: Groet Dirk P.s. bestand uploaden lukt niet, te groot Nu alleen een stukje tekst: The ranking of each team in each group will be determined as follows: a) greatest number of points obtained in all group matches; b) goal difference in all group matches; c) greatest number of goals scored in all group matches. If two or more teams are equal on the basis of the above three criteria, their rankings will be determined as follows: d) greatest number of points obtained in the group matches between the teams concerned; e) goal difference resulting from the group matches between the teams concerned; f) greater number of goals scored in all group matches between the teams concerned; g) drawing of lots by the FIFA Organising Committee Laatst gewijzigd door dirktimm; 10 december 2009 om 20:41 |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Dit stukje tekst mag wat mij betreft in een apart topic ![]() ![]() Deze zal nog weleens worden aangehaald.....ben ik bang ![]() Ben benieuwd naar jouw opzet!
|
|||
|
|||
|
Hallo EVR,
Het hele document is te downloaden: http://www.uefa.com/multimediafiles/...5_download.pdf Ik ben nog even bezig met formules. Meerdere kolommen voor nodig. Eigenlijk teveel kolommen. De opzet van Alphamax spreekt mij aan, ben niet zo thuis in VBA, maar ik nog wel even kijken. Lijkt mij een uitdaging voor Alphamax om het aan te passen naar de WK2010 poule Groet Dirk |
|
|
||||
|
||||
|
Nu de regels in een apart topic zie ik, klasse!
Zelf heb ik het stuk van de poules af en heb daar ook een hoop kolommen voor misbruikt (+/- 50) met een heleboel somproduct -formules Ik ben eigenlijk gewoon per regel uit het reglement gaan bouwen... maar heb volgens mij alles tot en met het loten afgevangen Ik zal dit gedeelte binnenkort hier wel plaatsen, moet daar eea voor aanpassen/aanvullen aangezien ik de uitkomsten middels een userform gebruik/vul Een vba-variant geniet eigenlijk ook mijn voorkeur @Alphamax had je deze ook niet 2 jaar geleden geplaatst? Of is dit een update? was toen al onder de indruk maar kon 'm niet meer vinden
|
||||
|
||||
|
antonh nee er zit geen loting in, zie ranking als een op maat gemaakte matrixformule
evr ja dit is hetzelfde als 2 jaar geleden
Laatst gewijzigd door alphamax; 11 december 2009 om 21:12 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Tijden in cellen onderling vergelijken | Ivo1977 | Afgehandelde vragen | 39 | 18 december 2011 20:03 |
| probleem bij gelijke stand | wtfly | PROJECT: EK Voetbal 2012 | 1 | 3 december 2011 19:20 |
| sorteren bij gelijke stand | dartson | Afgehandelde vragen | 3 | 18 november 2010 19:26 |
| Competitie poul | Beavesk | PROJECT: Voetbal | 1 | 18 oktober 2010 14:31 |
| Wennetje's WK Poul 2010 | Wennetje | PROJECT: WK Voetbal 2010 | 4 | 6 mei 2010 22:25 |