Worksheet.nl  

Ga terug   Worksheet.nl > Overig > Archief > PROJECT: WK Voetbal 2010

Status bericht: In behandeling

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 12 februari 2010, 18:54
Senior Member

Standaard

N.a.v. dit bericht in mijn WK pool, lijkt er een fout te zitten in deze macro.

Opmerking van Dirktimm:
Citaat:
Ik denk dat er nog wel foutjes in zitten. B.v. In het beheerbestand gaan niet altijd de juiste landen door in groep D.
Vul maar eens bij (alle) wedstrijden 5 x 1 - 0 in en bij de laatste wedstrijd 1 -2
Volgens mij gaat Servië als 1e in de groep over en Ghana als 2e in de groep.
Volgens de poule van Anton moet er geloot worden. Dat is volgens mij niet juist. Duitsland en Ghana eindigen gelijk en in het voorbeeld heeft Ghana van Duitsland gewonnen en gaat dat als 2e in de groep over.
Ik heb poule D overgenomen in de door jou geplaatste test file. En ik zie hier hetzelfde resultaat. Zie bijlage.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: xls onderl. resultaat.xls‎ (51,5 KB, 38x gelezen)
Sponsored Links
Oud 12 februari 2010, 19:18
Mega Senior Member

Standaard poul stand enz

Hallo Anton,

Ik denk dat het ook hier fout gaat. Kan ook bijna niet anders, omdat hier dezelfde code gebruikt wordt. Overigens zie ik nu dat in dit bestand versie 4 wordt gebruikt en in het "echte" bestand wordt nog versie 2 gebruikt. Of zie ik dat verkeerd?
Het lijkt mij goed om eerst de juiste versie te weten en die te gebruiken in beide bestanden.

Volgens mij gaat na de regels a, b en c (de teams staan dan gelijk in punten enz) de volgende regel bepalen wie doorgaat en dat is regel d. Daar staat:

d) greatest number of points obtained in the group matches between
the teams concerned;

Ghana heeft van Duitsland gewonnen en heeft dus 3 punten gehaald in the group matches between the teams concerned

Wijzig de uitslag van de laatste wedstrijd tussen Servie en Australie eens van 1 - 2 in 1 - 3. Deze wedstrijd wijzigt niets t.o.v. Ghana en Duitsland in dit voorbeeld. Echter van een loting is nu in het bestand geen sprake meer. Dat is vreemd.

Groet

p.s. je kunt altijd nog alphamax een PB tje sturen en vragen of hij even wil kijken

Dirk

Laatst gewijzigd door dirktimm; 13 februari 2010 om 12:16
Oud 13 februari 2010, 16:31
alphamax's schermafbeelding
Mega Senior Member

Standaard

hallo dirktimm en antonh

dirktimm bedankt voor het grondig testen, super.

de reden dat het mis ging is dat de macro een aanpassing is van een macro volgens UEFA-regels en er nog UEFA-code in stond

volgens de UEFA wordt er na een gelijk aantal punten gekeken naar de onderlinge wedstrijden

volgens de FIFA wordt er na een gelijk aantal punten, doelsaldo en doelpunten voor gekeken naar de onderlinge wedstrijden

dit is nu aangepast in versie 5, beide varianten hebben dezelfde code voor het berekenen van de eindstand

graag goed testen

alphamax
Oud 13 februari 2010, 17:17
Mega Senior Member

Standaard poul stand enz

Hallo Alphamax,

Bedankt voor de snelle reactie en de verbetering. Ik weet niet of dit op verzoek van Antonh is of dat je zelf dit item bijhoudt, in ieder geval is het altijd lastiger in andersmans code te gaan rommelen, bovendien gaat mij deze code boven de pet.

Ik heb jouw voorbeelden met mijn poule (op basis van formules) vergeleken en overal het zelfde resulaat. Ook voor groep D, ziet er dus goed uit. Ik zal nog een aantal mogelijkheden testen.

In mijn vorige poule had ik een stukje code gemaakt die vele mogeljkheden aan uitslagen één voor één in het bestand ging kopieren en de vooraf bedachte rangorde ging controleren. Moet ik maar eens opzoeken, het testen gaat dan een stuk sneller.

Nu maar even wachten op Antonh, zodat hij in het invulblad en in het beheerbestand de zelfde versie kan aanbrengen.

Groet en bedankt

Dirk
Oud 13 februari 2010, 17:44
Mega Senior Member

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of dit op verzoek van Antonh is of dat je zelf dit item bijhoudt
ik hou het zelf bij, ik ben geabboneerd

Citaat:
in ieder geval is het altijd lastiger in andersmans code te gaan rommelen, bovendien gaat mij deze code boven de pet
antonh gebruikt mijn code, dus ik rommel niet in andermans code

Citaat:
In mijn vorige poule had ik een stukje code gemaakt die vele mogeljkheden aan uitslagen één voor één in het bestand ging kopieren en de vooraf bedachte rangorde ging controleren. Moet ik maar eens opzoeken, het testen gaat dan een stuk sneller.
dat zou ik fijn vinden, let wel op dat je FIFA-regels (wk 2010) gebruikt en geen UEFA-regels (euro 2008)
Oud 13 februari 2010, 19:12
Mega Senior Member

Standaard Poule enz

Hallo Alphamax,

Code:
antonh gebruikt mijn code, dus ik rommel niet in andermans code
Ja, dat snap ik dat Antonh jouw code gebruikt. Antonh vroeg of ik naar de code kon kijken. Ik heb hem geadvidseerd om jou een PB te sturen. Ik bedoel dus mezelf om als leek in jouw code te gaan rommelen.

Code:
let wel op dat je FIFA-regels (wk 2010) gebruikt en geen UEFA-regels (euro 2008)
Ik begrijp dat je niet alle items over WK en Ek poules kunt volgen, maar op menige vraag op heb ik reageerd om op dit verschil te letten:
WK 2010 Regulations
Poul stand, onderling resultaat bericht nr5

Groet

Dirk
Oud 19 april 2010, 20:51
Mega Senior Member

Standaard

tijdens het invullen van de 1 ste en 2de wedstrijd bleef #N/B in de tabel staan, met deze update is dat verholpen

alphamax

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten