![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Goedemiddag,
Ik ben bezig met het opzetten van een WK poule. Ik heb een lijstje met alle deelnemende landen aan het WK met daarachter bijhorend vlaggetje. Nu wil ik in een bepaalde kolom een land invullen, waarna automatisch bijhorende vlag erbij moet komen. Iemand enig idee hoe dit moet? |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
Beste antonh,
Is het zoiets als bijgevoegd bestand ? |
|
|
|||
|
|||
|
Nou.. Zoiets is goed, alleen dan zonder dropdown menu en dan in meerdere cellen (zie bijlage)
In de bijlage staan wedstrijden, dit zijn verwijzingen naar een andere cel (in het gebruikte bestand) Nu wil ik naast ieder land graag het bijhorend plaatje.. Laatst gewijzigd door antonh; 9 december 2009 om 17:03 |
|
|
||||
|
||||
|
Kijk eens hier :
Afbeelding afhankelijk van celwaarde + de linkjes in het draadje maar als je met vrij veel vlaggen wilt gaan werken zonder VBA wordt het supertraag. Wat voor mij het meest handig werkt: Maak een Userform en plaats alle vlaggen op dit formulier, hernoem iedere Image bij naam en verwijs de plaatjes in jouw sheet naar de variabele namen welke op het userform staan (gooi er eventueel een loop oid overheen als het om een groot aantal gaat) (gebruik wel de activeX plaatjes) Zie bijgevoegd bestand, nu onder de knop. Druk op de knop, de vlaggen in kolom I worden gevuld, wijzig nu de namen in kolom G (wel dezelfde namen houden) en druk weer op de knop. kan uiteraard ook onder een change-event even willekeurig wat vlaggen gepakt
|
|||
|
|||
|
De afbeeldingen zijn op deze manier onscherp bij mij. Kan dit kloppen?
Ook worden bij mij foutieve vlaggen opgehaald
|
|
|
||||
|
||||
|
Anton,
===> wat vaag.. (kleine plaatjes die opgeblazen worden) ===> verkeerde vlaggen....:
|
||||
|
||||
|
De vlaggen laten zien aan de hand van het land is vrij eenvoudig.
Werkwijze:
Dit kan eleganter via intersect en union.
Suc6 druk op F1 en lees ! En zie wat de moeder van de meeste oplossingen is. en Worksheet.nl is de dochter Moderator www.worksheet.nl / mr.magoo@worksheet.nl Lees informatieve columns over buitenlandse reizen en wandelingen in Nederland Verrassende columns over het leven van alledag op een camping. Optimistische columns over pubers, ouders en ouderen. op www.jolandacatharina.nl Laatst gewijzigd door Mr. Magoo; 11 december 2009 om 13:24 Reden: Was wat fout gegaan met weergave code |
|
|
|||
|
|||
|
Beste mr magoo,
Dit begint er inderdaad op te lijken! Mijn dank daarvoor.. Enkele kleine vragen/opmerking: -Waarom worden er ook cellen aan de rechterkant van een gewijzigde cel (buiten kolom G) gevuld met een vlag? -Als betreffend land niet bestaat, wordt er toch een vlag weergegeven i.p.v. geen. -Is het mogelijk met een apart tabblad te werken? (zie bijlage) Alvast bedankt |
|
|
||||
|
||||
|
vlaggen staan wel niet mooi gecentreerd in die cel
|
||||
|
||||
|
Bart,
Dat komt omdat ik alleen maar copieer Probeer maar eens in kolom B een vlag een stukje op te schuiven en kijk wat er dan gebeurt. Is allemaal op te lossen, had alleen een handvat aangegeven
Suc6 druk op F1 en lees ! En zie wat de moeder van de meeste oplossingen is. en Worksheet.nl is de dochter Moderator www.worksheet.nl / mr.magoo@worksheet.nl Lees informatieve columns over buitenlandse reizen en wandelingen in Nederland Verrassende columns over het leven van alledag op een camping. Optimistische columns over pubers, ouders en ouderen. op www.jolandacatharina.nl |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| aantal in een dag voor bepaalde land | osaki | Afgehandelde vragen | 5 | 13 april 2012 12:39 |
| Naam & Land Splitsen. | alberto | Afgehandelde vragen | 5 | 15 december 2011 13:43 |
| wkpoule 2010 van antonh vlaggen aanpassen | xassnake | PROJECT: Voetbal | 10 | 22 oktober 2011 12:23 |
| grafiek tonen indien land is aangevinkt | Bikker | Afgehandelde vragen | 11 | 30 december 2010 22:29 |
| land - vlag | zzsarda | Afgehandelde vragen | 5 | 12 februari 2010 10:03 |