![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
![]() Ga eerst nog even tukje doen, misschien vanavond dat ik er weer naar kijk
Suc6 druk op F1 en lees ! En zie wat de moeder van de meeste oplossingen is. en Worksheet.nl is de dochter Moderator www.worksheet.nl / mr.magoo@worksheet.nl Lees informatieve columns over buitenlandse reizen en wandelingen in Nederland Verrassende columns over het leven van alledag op een camping. Optimistische columns over pubers, ouders en ouderen. op www.jolandacatharina.nl |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
Ik heb enkel het volgende gedaan:
Bestand dowloaden + opslaan, dubbelklik willekeurige cel (m.u.v. kolom 'G') en dan n druk op de 'enter'-knop. Ik heb niets aangepast aan het bestand verder.. |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
probleem kunnen reproduceren, denk er in de toekomst aan we zijn niet helderziend. Ondanks dat probleempje blijf ik erbij het is een handvat code. Ga dus eerst nog tukje doen en dan als er nog tijd is ga ik er eens rustig naar kijken. ---------------------------------------------------------------------- Komt een vrouw bij de dokter Vrouw: Als ik mijn arm aanraak met mijn vinger doet het zeer. Als ik mijn been aanraak met mijn vinger doet het zeer. Als ik mijn Neus aanraak met mijn vinger doet het zeer. Als ik mijn oor aanraak met mijn vinger doet het zeer. Dokter wat mankeer ik, is het erg? Dokter: Nee mevrouw uw vinger is alleen gebroken.
Suc6 druk op F1 en lees ! En zie wat de moeder van de meeste oplossingen is. en Worksheet.nl is de dochter Moderator www.worksheet.nl / mr.magoo@worksheet.nl Lees informatieve columns over buitenlandse reizen en wandelingen in Nederland Verrassende columns over het leven van alledag op een camping. Optimistische columns over pubers, ouders en ouderen. op www.jolandacatharina.nl |
|
|
||||
|
||||
|
dan zal deze hem netjes links alinieren in de cel ernaast
Code:
Const Kolom1 As String = "E"
Const Vlag1 As String = "D"
Const Kolom2 As String = "I"
Const Vlag2 As String = "J"
Const Bereik As String = "A4:A9,A12:A17,A20:A25,A28:A33,A36:A41,A44:A49,A52:A57,A60:A65"
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
'Voor als er nog geen shape in de bewuste cel staat of de valg niet bestaat
Dim isect As Range, i As Integer, Kolom As String, Vlag As String, naam As String
For i = 1 To 2
Select Case i
Case 1: Kolom = Kolom1: Vlag = Vlag1
Case 2: Kolom = Kolom2: Vlag = Vlag2
End Select
On Error Resume Next
Set isect = Intersect(Target, Columns(Kolom).Range(Bereik))
If Not isect Is Nothing Then
If isect.Cells.Count = 1 Then
Shapes(Cells(isect.Row, Vlag).Address).Delete 'Verwijder de shape die ik genaamd heb naar het adres van de cel
If isect <> "" Then
naam = isect.Value 'Pak de naam van het land en copieer de vlag van dat land
Sheets("Vlaggen").Shapes(naam).Copy
Cells(isect.Row, Vlag).Select 'Selecteer de cel naast het land
Paste 'Plaats de vlag in de cel
Selection.Name = Cells(isect.Row, Vlag).Address 'Verander de naam van de shape in adres van de cel,zodat de volgende keer bij het verandere de juiste cel wordt verwijderd
Shapes(Cells(isect.Row, Vlag).Address).Left = Columns(Vlag).Left
End If
isect.Select 'selecteer weer de cel van de landnaam om de selectie van de shape ongedaan te maken
End If
End If
Next
End Sub
Code:
If Target.Column = Kolom Then If Target.Column = Columns(Kolom).Column Then
|
||||
|
||||
|
Bart,
Dat kan ik heb nog niet echt naar het probleem gekeken. Moet ook wel eens werken he.... ![]() Ik had de code in 20 min geschreven op een brakke computer. Had ook geen tijd om uitgebreid te testen. Speelt nog wel door mijn hoofd. Misschien maak ik er wel een klasse module ervan. Ga eerst weer een lekker tukje doen.
|
|
||||
|
||||
|
Code:
Misschien maak ik er wel een klasse module ervan.
|
|||
|
|||
|
Beste Alberto,
Ik wil mijn plaatjes precies zoals jij het hebt gedaan in jouw bestand, maar ik kom er echt niet achter wat je nu precies hebt gedaan. Zou je me dit in excel-leken-taal uit kunnen leggen? Alvast bedankt! Groetjes Michelle |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| aantal in een dag voor bepaalde land | osaki | Afgehandelde vragen | 5 | 13 april 2012 12:39 |
| Naam & Land Splitsen. | alberto | Afgehandelde vragen | 5 | 15 december 2011 13:43 |
| wkpoule 2010 van antonh vlaggen aanpassen | xassnake | PROJECT: Voetbal | 10 | 22 oktober 2011 12:23 |
| grafiek tonen indien land is aangevinkt | Bikker | Afgehandelde vragen | 11 | 30 december 2010 22:29 |
| land - vlag | zzsarda | Afgehandelde vragen | 5 | 12 februari 2010 10:03 |