![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Hierbij de eerste versie gemaakt door Smafferik.
Ze zijn gebaseerd op de WK2010 files die op Worksheet.nl zijn gepubliceerd. Aangepast naar EK met de loting van afgelopen vrijdag erin. Getest door een deelnemers blad te maken. deze wordt ingelezen en berekend in de ranking. Ook de mail knop werkt. Graag alle opmerkingen in dit draadje plaatsen. Smafferik zal dit bekijken en proberen mee te nemen in een verbeterde versie. Versie 8: Fouten gecorrigeerd (nu juiste verwijzing naar organisator & mailorg, foutieve verwijzing van deelnemer is verwijderd) Mailfunctie van stand aangepast. Indien de ranking wordt verzonden, komt de ranking als pdf file als bijlage in de mail. Deze ranking is inclusief de verschuiving en visuele pijlen. Versie 7: puntentelling "Finales zonder de juiste landencombinatie ('lucky-loser'-punten)" en "Finales met de juiste landencombinatie" toegevoegd. Versie 6: Aanpassing in de files met regels van UEFA 8.07. Penalties zijn toegevoegd voor het geval 2 ploegen gelijk staan vóór de laatste groepswedstrijd. Nog te testen: als na alle groepswedstrijden 2 landen gelijk staan geldt onderling resultaat boven de UEFA Coefficient. Ik heb een poging gedaan voor GroepA in het invulblad (tabblad : pouleberekeningen). Nog te testen: als er 3 (of 4) ploegen gelijk staan na de groepswedstrijden. Als bovenstaande positief getest is moet files nog uitgebreid worden voor groepen B t/m D. Versie 5: -UEFA Coefficienten Ranking toegepast voor het geval er 2 of meer landen in de poule gelijk eindigen Versie 4: - Invulblad: mailknop toegevoegd die het invulblad naar organisator stuurt - ek2012 file: foutjes gecorrigeerd in tabblad overzicht voorspellingen - beide files: toto "1" aangepast van letter naar cijfer Versie 3: - fout hersteld van foute bronverwijzing - verwijzing naar module vlaggen is verwijderd, waardoor foutmelding niet meer voorkomt. - bij gelijkspel v/a kwart finale werkt keuzevelden van winnaar weer (zowel in invulblad als ek2012) - fout in puntentelling in groep C is hersteld. Laatst gewijzigd door Worksheet; 21 februari 2012 om 20:15 |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
Goede avond.
ten eerste bedankt om alles aan te passen. Super. Alleen ik gebruik de excel 97. En ik merk veel debug errors. En ik kan me invulblad niet versturen. Zie geen icoon voor send. Hoe kan ik dit oplossen zonder excel 2007 te gaan gebruiken. Opslaan als .xls werk niet. Alvast bedankt Roy |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
In mijn excel versie werkt het. In de 1e post staat in de zip file volgens mij nog mijn oude werkfile "ek 2012 ranking". dit is niet de juiste. via de volgende link heb je de meest up to date versie, welke ik heb opgeslagen als xls (excel 97-2003 versie). Hopelijk werkt dit. http://dl.dropbox.com/u/50920432/EK%202012.xls http://dl.dropbox.com/u/50920432/invulblad.xls note: vul het invulblad in en sla deze op als deelnemer1.xls in een folder genaamd deelnemers. in de ek2012 file ga je naar tabblad deelnemers 1-40 en in cel H2 vul je de locatie van je gemaakte folder met deelnemers in. aanpassing: ik heb de wensen op het forum gelezen en heb geprobeerd in de ranking de verschuiving in de stand aan te geven met kleur pijlen. graag hoor ik of dit werkt en of er nog tips zijn. |
|
|
|||
|
|||
|
Hoi,
Alweer bedankt. Ik krijg alleen nog een melding bij het tabblad Deelnemers ranking 'kopieer oude stand Columns("k:xfd").Hidden = True Ik ben geen exper dus weet niet of dit aan mijn excel ligt of een bug. Dan nog een vraag over het versturen van de invulsheet. Waar mag ik de knop vinden. Ik heb alles aangepast aan mijn email alleen ik zie niet de vertuur button. Alvast bedankt voor de medewerking. Roy En nog een keer |
|
|
|||
|
|||
|
Helaal SUPER!
Die melding bij tabblad "Deelnemers Ranking" krijg ik ook. Maar kan wellicht te maken hebben met de koppeling naar de deelnemers. Check ook nog even het speelschema. Zie in poule B nog verkeerde datums hierin staan..... Detail ![]() Greetz and keep up the good work! Erwin |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
tav de foutmelding : ik heb de regel inactief gemaakt in VBA. zou nu moeten werken. (nieuwste files via de genoemde link te downloaden) Laatst gewijzigd door smafferik; 11 december 2011 om 16:59 |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
de organisator verzameld alle invulsheets en slaat deze op als deelnemer1, deelnemer2, etc. in een folder genaamd "deelnemers". In de "EK 2012" file is de verzendknop te vinden op tabblad "ranking", waarmee je de nieuwste stand kan mailen naar de deelnemers. |
|
|
|||
|
|||
|
Allereerst hardstikke bedankt voor de geweldige poule. Ziet er schitterend uit!
Ik heb een vraagje. Weet een klein beetje wat van excel maar niet al teveel. Als ik naar het tabblad Poule Berekeningen ga en daarna omschakel naar een ander tabblad krijg ik de volgende melding in VBA: Compileerfout: Sub of Function is niet gedefinieerd: Private Sub Worksheet_Deactivate() vlaggen End Sub Is dit eenvoudig op te lossen voor mij? Alvast bedankt voor de info. |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo,
Ziet er allemaal weer mooi uit. Ik loop tegen twee probleempjes aan: 1. Bij het invullen van deelnemersblad vanaf de kwartfinale worden bij een gelijkspel niet in de cel ernaast de twee betreffende landen in het keuzeveld weergegeven. 2. Ik heb het bestand in de map d:\data\EK2012 staan en de deelnemers in een map daaronder d:\data\EK2012\deelnemers. Bij de knop deelnemers ophalen krijg ik de melding "Geen deelnameformulieren gevonden in d:\data\ek2012\deelnemers die beginnen met ". Ik heb wel H2 gewijzigd in d:\data\ek2012\deelnemers en daarin een bestand genaamd deelnemer1.xls Iemand de oplossing? Luc |
|
|
|||
|
|||
|
waarschijnlijk hier en daar een paar foutjes. ik zal er komende week naar kijken.
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |