![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Organisatoren, wat zijn jullie wensen voor de EK 2012 poule?
ik heb al een poule gemaakt, en ben aan het spelen met het idee om deze te verbeteren/uit te breiden voor het EK 2012 dit is jullie kans om jullie wensen kenbaar te maken enkele voorbeelden:
laat het me weten! alphamax Laatst gewijzigd door alphamax; 14 november 2011 om 19:01 |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
- puntentelling aanpasbaar door organisator (nu al het geval); ik heb bvb geen punten gegeven voor totaal aantal dolpunten correct door deze parameter op 0 te zetten - na de poulefase en dus vanaf rechtstreeks uitschakeling geen uitslagen meer nodig maar enkel land selecteren dat door gaat omdat het absurd is dat je punten krijgt voor correcte uitslag/toto voor niet gespeelde wedstrijd - je kan werken zoals huidig systeem met bonuspunten (juiste plaats in schema) en door punten aan te passen krijg je zelf extra bonuspunten voor volledig correcte xste finale (ik zelf werk met 2 punten voor gedeeltelijk juist en 4 voor volledig juist) - je kan eventueel extra punten geven voor correcte uitslag voor diegenen die de xste finale volledig correct hadden voorspeld (maar die extra punten zitten eigenlijk al in bonus) - eventueel extra punten door land aan te duiden dat door gaat na 90'/extra times/penalties - xste finales worden ingevuld op basis van pouleuitslagen maar kunnen handmatig overruled worden door "loting" (ipv loting enkel te gebruiken bij gelijke stand kan je het ook gebruiken om uw eigen results te overrulen); dit bestaat dus nu ook al - verder ga ik ook feedback vragen aan mijn deelnemers en eventuele reacties doorspelen |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
alphamax |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
naast de toto, geeft het doelpuntenverschil de krachtsverhoudingen tussen ploegen beter weer Citaat:
Citaat:
Citaat:
alphamax |
|
|
|||
|
|||
|
[QUOTE=alphamax;545631]ik werk ook niet met doelpunten totaal
naast de toto, geeft het doelpuntenverschil de krachtsverhoudingen tussen ploegen beter weer nadeel: 4-1 en 1-4 worden hetzelfde gehonoreerd maar: wie dit niet wel zet parameter op 0 zoals reeds aangehaald ben ik met je eens, alleen vinden sommige organisatoren het jammer dat dan het gros van de deelnemers geen punten meer haalt ik stuur quasi dagelijks mail rond met (zelf aangemaakte statistiekjes en ludieke wedstrijdverslagjes) en ziehier wat ik schreef Wat doet een mens op deze voetbalvrije dagen? Vrouw, vriend(in) of manlief psychologisch begeleiden nu de telenovelle David eindelijk afgelopen is? (Met mij als regisseur zou de telenovelle zo lang niet duren, al vanaf aflevering 1: het vliegtuig dat hen komt redden, stort neer en de nabestaanden leefden nog lang en gelukkig) Tijd alleszins om zich opnieuw voor te bereiden op wat echt telt: de kwartfinales! U hebt het wellicht al gemerkt, had u na de poulewedstrijden een 40tal punten dan is uw puntental nu al verdrievoudigd of beter. We hanteren inderdaad een progressief puntensysteem. Hoe beter uw prono de werkelijkheid benadert, hoe beter u scoort! U zou toch niet willen dat de eindwinnaar degene is die kon voorspellen dat de wedstrijd Brazilië – Fiji-eilanden op een 1-0 zege eindigde terwijl degene de finale tussen pakweg Noord en Zuid-Korea correct voorspelde ergens onderaan het klassement zou bengelen (niet dat dat veel zou uitmaken gezien de daaruitvolgende thermonucleaire oorlog). Per halve finalist zijn er 16 punten te verdienen (en dat aantal kan oplopen tot 20 met de eventuele bonuspunten erbij)! Een juiste voorspelling brengt jullie een stap dichter bij eeuwige roem. om maar te zeggen het is een prono en geen exacte wetenschap - inleg is doorgaans beperkt (ik vroeg 3€, 71 deelnemers en winst wordt 100% uitgekeerd aan top 4); met dit systeem is de kans heel groot dat diegene met de beste prono ook wint |
|
|
||||
|
||||
|
dat is de kunst
de puntentelling zo maken dat de beste voorspeller wint, en dat iedereen zo lang mogelijk kans maakt op de eindzege alphamax |
|
|
|||
|
|||
|
Leuk om nu al met het EK te beginnen terwijl het WK nog
niet is afgelopen. Ik heb me voor dit WK bij ongeveer 40 poultjes ingeschreven en er zijn tal van leuke dingen waar je op kan laten voorspellen en punten mee te scoren. Voorbeelden : 1) Eindstand van de poultjes laten voorspellen op de juiste positie. 2) Hoeveel gele en rode kaarten er vallen per wedstrijd. 3) Rust en einduitslag. 4) Bonus wedstrijden met het voorspellen welke speler er als eerste scoord. 5) Een joker kunnen inzetten op een gekozen wedstrijd waar je dubbele punten mee scoord. Bij veel poultjes moet je voor het toernooi het hele toernooi voorspellen. Denk dat de meeste het leuker vinden om per ronde opnieuw hun wedstrijden te voorspellen. Ook bij extra vragen zag ik veel verschillende opties. Voorbeelden : - Voorspellen wie de kampioen word . - Misschien ook leuk om de finale wedstrijd te laten voorspellen wie ze in de finale verwachten. - Aantal rode en gele kaarten voorspellen. - Aantal doelpunten voorspellen van het toernooi. - Aantal pinalties dit toernooi - Topscoorder toernooi Nederlands elftal vragen : - Wie scoord het eerste doelpunt. - Wie ontvangd de eerste gele kaart - Wie ontvangd de eerste rode kaart - Wie zal er als eerst invallen. - Welke Nederlandse speler scoord het meest Misschien heb je er iets van. Veel succes vast met je poule. |
|
|
|||
|
|||
|
Heb het bestand van anthon gebruikt.
Als ik de uitslagen rond mail heb ik ook de stijgers en zakker er bijgezet. zou mooi zijn als dat automatisch kan. (pijltjes) Per groepsfase/kwart en halfe finales de gehaalde punten. Voor de vragen het aantal doelpunten met een marge van hoever je er van af bent.bv aantal goed 10 punten 2 doelpunten meer of minder 8 punten etc. idem voor aantal rode gele kaarten. Punten voor vragen pas op het laatst bijvoegen wat statestieken die je kunt rondmailen, hoeveel mensen hebben welk land kampioen etc. misschien heb je er iets aan. Eck |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
- veel mensen/collega's/vrienden zijn bereid deel te nemen maar voor diegene voor wie voetbal gewoon een spelletje is die willen geen uur spenderen om prono in te vullen laat staan alles in 3 of 4 keer te moeten invullen - de extra vragen zijn misschien leuk voor schifting of voor op goksites maar deze hebben wat mij betreft weinig te zien met zulke pronostiek - de winnaar van de pronostiek zou degene moeten zijn die de werkelijkheid zo dicht mogelijk benaderde - niet degene die geluk had aantal gele en rode kaarten per wedstrijd in te schatten - en om het nog extra aan te tonen met de puntentelling in bijlage lijkt de stand zelfs een beetje op de stand met de normale punten dus alle poespas is niet nodig |
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
alphamax |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |