![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Alphamax,
Met meer dan 60 deelnemers heeft het programma uitstekend gefunctioneerd. Ik zou er graag aan toegevoegd/veranderd hebben dat er punten te scoren zijn als de achtste, kwart en halve finale zijn bereikt. Of het land nu eerste of tweede in de poule is geeindigd, is dan niet van belang. Nu scoorde je alleen als je de achtste finalist in de juiste achtste finale had voorspeld. Bedankt voor het programma en ik houd me weer aanbevolen voor het programma voor 2012. |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
Ik vond de opzet van de wk pool goed en je zou hem ook voor de EK kunnen gebruiken met mij de medespelers ook. Wat ik wel zou willen zien is dat bij de ranglijst hoeveel plaatsen men gestegen is of gedaald is ten opzichten van de dag ervoor.
En dat men nog extra prijzen kunt geven. Bijvoorbeeld degen die op de 15e plaats eindigt een fles wijn en degene die laatste word een Bossche bol en dat je dit ook in het regelment kunt zetten. Reden is dat men dus een aantal plekken in je poul spannender maakt voor de deelnemers. MVG Ruud |
|
|
|||
|
|||
|
Ik ben op dit moment aan het klussen/prutsen aan de vorige wk pool file (volgens mij van Anton). Zo probeer ik deze om te bouwen tot EK pool file.
Veranderingen liggen (buiten de deelnemende landen) in: maar 4 groepen ipv 8, geen 1/8 finale en geen troostfinale. Voor de (waarschijnlijk) deelnemende landen heb ik al vlaggetjes gemaakt in het userform. Maar ik loop nu tegen de module vlag aan. Ik krijg wel de gemaakte vlaggetjes in kolom Q vóór de eindstand van de groepen maar verder werkt ie niet. In Userform1 heb ik 16 vlaggetjes gemaakt van de deelnemende landen (genummerd van image 1 t/m 16) en een 17e vlag met logo uefa (genummerd als image17). ik heb nu het volgende: (waar gaat het mis?) 'EK Option Explicit Public Strng As String Public rng As Range Public GroupA, GroupB, GroupC, GroupD 'GroupE , GroupF, GroupG, GroupH 'Public Eight1, Eight2, Eight3, Eight4, Eight5, Eight6, Eight7, Eight8 Public Quart1, Quart2, Quart3, Quart4, Semi, ImageArray '------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ' Project : VBAProject ' Purpose : Loop through OleObjects in ImageArray to change picture ' depending on selection change and Image number ' Remarks : Together with Procedure Firsttime and orksheetSelectionChange ' Written for EK Pool 2012 ' 'Place on top of module: 'Option Explicit 'Private Strng As String 'Private Rng As Range 'Public GroupA, GroupB, GroupC, GroupD, GroupE, GroupF, GroupG, GroupH 'Public Eight1, Eight2, Eight3, Eight4, Eight5, Eight6, Eight7, Eight8 'Public Quart1, Quart2, Quart3, Quart4, Semi, ImageArray '------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ ' Sub Flags() Dim x As Long Dim y As Long For x = LBound(ImageArray) To UBound(ImageArray) Select Case Val(Replace(ImageArray(x).Name, "Image", "")) Case 1 To 16 y = 5 Case 17 To 30 y = -1 End Select If InStr(1, Strng, ImageArray(x).TopLeftCell.Offset(0, y).Text) Then With ImageArray(x).Object .Picture = UserForm1.Controls("Image" & _ Application.WorksheetFunction.Match(ImageArray(x). TopLeftCell.Offset(0, y).Value, rng, _ 0)).Picture End With Else ImageArray(x).Object.Picture = UserForm1.Controls("Image17").Picture End If Next x End Sub ' Sub FirstTime() Dim Sht As Worksheet Set Sht = Sheets("Programma & Uitslagen") Set rng = Sheets("Toernooigegevens").Range("W3:W18") 'deelnemende landen Strng = Join(Application.WorksheetFunction.Transpose(rng), "|") GroupA = Array(Sht.OLEObjects("Image1"), Sht.OLEObjects("Image2"), Sht.OLEObjects("Image3"), _ Sht.OLEObjects("Image4"), Sht.OLEObjects("Image17"), Sht.OLEObjects("Image22"), Sht.OLEObjects("Image23"), Sht.OLEObjects("Image30"), Sht.OLEObjects("Image31"), Sht.OLEObjects("Image32")) GroupB = Array(Sht.OLEObjects("Image5"), Sht.OLEObjects("Image6"), Sht.OLEObjects("Image7"), _ Sht.OLEObjects("Image8"), Sht.OLEObjects("Image18"), Sht.OLEObjects("Image22"), Sht.OLEObjects("Image23"), Sht.OLEObjects("Image30"), Sht.OLEObjects("Image31"), Sht.OLEObjects("Image32")) GroupC = Array(Sht.OLEObjects("Image9"), Sht.OLEObjects("Image10"), Sht.OLEObjects("Image11"), _ Sht.OLEObjects("Image12"), Sht.OLEObjects("Image19"), Sht.OLEObjects("Image22"), Sht.OLEObjects("Image23"), Sht.OLEObjects("Image30"), Sht.OLEObjects("Image31"), Sht.OLEObjects("Image32")) GroupD = Array(Sht.OLEObjects("Image13"), Sht.OLEObjects("Image14"), Sht.OLEObjects("Image15"), _ Sht.OLEObjects("Image16"), Sht.OLEObjects("Image20"), Sht.OLEObjects("Image22"), Sht.OLEObjects("Image23"), Sht.OLEObjects("Image30"), Sht.OLEObjects("Image31"), Sht.OLEObjects("Image32")) Quart1 = Array(Sht.OLEObjects("Image25"), Sht.OLEObjects("Image29"), Sht.OLEObjects("Image30"), _ Sht.OLEObjects("Image31"), Sht.OLEObjects("Image32")) Quart2 = Array(Sht.OLEObjects("Image26"), Sht.OLEObjects("Image29"), Sht.OLEObjects("Image30"), _ Sht.OLEObjects("Image31"), Sht.OLEObjects("Image32")) Quart3 = Array(Sht.OLEObjects("Image27"), Sht.OLEObjects("Image29"), Sht.OLEObjects("Image30"), _ Sht.OLEObjects("Image31"), Sht.OLEObjects("Image32")) Quart4 = Array(Sht.OLEObjects("Image28"), Sht.OLEObjects("Image29"), Sht.OLEObjects("Image30"), _ Sht.OLEObjects("Image31"), Sht.OLEObjects("Image32")) Semi = Array(Sht.OLEObjects("Image28"), Sht.OLEObjects("Image29"), Sht.OLEObjects("Image30"), Sht.OLEObjects("Image31")) ImageArray = Semi End Sub Sub vlaggen() Dim flag As OLEObject Dim flagnumber As Integer Set rng = Sheets("Toernooigegevens").Range("W3:W18") Strng = Join(Application.WorksheetFunction.Transpose(rng)) For Each flag In Sheets("Programma & Uitslagen").OLEObjects flagnumber = Val(Replace(flag.Name, "Image", "")) If Left(flag.Name, 5) = "Image" And flagnumber > 0 And flagnumber < 17 Then If InStr(1, Strng, flag.TopLeftCell.Offset(0, 5).Text) Then With flag.Object .Picture = UserForm1.Controls("Image" & Application.WorksheetFunction.Match(flag.TopLeftCe ll.Offset(0, 5).Value, rng, 0)).Picture End With Else flag.Object.Picture = UserForm1.Controls("Image17").Picture End If Else If Left(flag.Name, 5) = "Image" And flagnumber > 16 And flagnumber < 25 Then If InStr(1, Strng, flag.TopLeftCell.Offset(0, 1).Text) Then With flag.Object .Picture = UserForm1.Controls("Image" & Application.WorksheetFunction.Match(flag.TopLeftCe ll.Offset(0, 1).Value, rng, 0)).Picture End With Else flag.Object.Picture = UserForm1.Controls("Image17").Picture End If Else If Left(flag.Name, 5) = "Image" And flagnumber > 21 And flagnumber < 33 Then If InStr(1, Strng, flag.TopLeftCell.Offset(0, -1).Text) Then With flag.Object .Picture = UserForm1.Controls("Image" & Application.WorksheetFunction.Match(flag.TopLeftCe ll.Offset(0, -1).Value, rng, 0)).Picture End With Else flag.Object.Picture = UserForm1.Controls("Image17").Picture End If End If End If End If Next End Sub |
|
|
|||
|
|||
|
Hoi
Wk 2010 was een groot feest. Het meest leuke nog vond ik dat ik heeeel veel vrouwelijke collega`s over de streep wist te trekken om wél mee te doen. Dat invulformulier was erg goed. Eens in de zoveel dagen deed ik een mail uit en rekende zelf uit welke groep (psychiaters, schoonmakers, groepswerkers, verpleegkundige etc...) het beste scoorde. Ook man vs vrouw was een erg grappige. Dat gaf erg leuke taferelen bij de koffie-automaat en deed zelfs de voetbalhaters smelten. Zal vast te veel gedoe zijn en het misschien onnodig eingewikkeld maken, maar als het lukt om zoiets in te bouwen, dan zou dat wel heel erg leuk zijn. Hoe dan ook, dank voor alle inzet!!! Chiel |
|
|
||||
|
||||
|
je zou per tussenstand en eindstand een statistiekje kunnen maken van
|
|
|
|||
|
|||
|
Graag laat ik ook even mijn mening weten elke keer word ie maar beter en beter
zit er een grens aan? nee ik denk het voorlopig nog niet we blijven tenslotte nieuwe dingen bedenken :D dit zie ik graag terug in de ek poule van 2012 het meeste is al gezegd en ben ik het wel mee eens 1* Uitgebreide puntentelling en aanpasbaar door organisator iedereen heeft andere wensen als je een uitgebreide puntentelling heb kan iedereen zelf bepalen welke hij gebruikt welke punten mogelijkheden: (aanvulling van antonh puntentelling) - voorspelling nederland dubbele punten - 1 open vraag (aantal doelpunten ek en dit vergelijken wie het dichtsbij zit wint de punten 2* is het ook mogelijk om de score kolom uit te breiden? x plaatsen gezakt, laatst behaalde punten, % goed voorspelde wedstrijden of van totaal haalbare punten 3* deelnemers formulieren inladen in poule 4* prijzengeld 5* hoeveel punten kan iemand nog maximaal halen 6* tussenstand doormailen 7* aanpas mogelijkheden om de poule te gebruiken voor 2016 (voor diegene die tevreden zijn) ik ben zelf bezig geweest met de poule van 2010 om deze aan te passen voor 2014 dit is bijna niet te doen omdat er vlaggen bij zitten met vb codes vlaggen erbij maakt het wel mooier kan er dan ook handleiding bij om die vlaggen aan te passen? kan je hier wat mee? groetjes xassnake Laatst gewijzigd door xassnake; 4 oktober 2011 om 01:18 |
|
|
||||
|
||||
|
punt 1, goed idee, voorkomt discussie
punt 3 en 6, zie alphamax WK 2010 Poule punt 7, vlaggen maken het mooier, maar ik denk dat alleen de organisator veel naar de vlaggen kijkt, en de deelnemers (bij de koffieautomaat) veel naar de rangschikking kijken, dus ik twijfel of het de moeite waard is
|
|||
|
|||
|
punt 3 en 6 graag erin houden zo bedoelde ik het meer
en van mij mogen de vlaggen er ook wel uit het scheelt een heel hoop werk voor de maker ook en idd het is meer voor de organisatoren dan voor de deelnemers |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Alpahmax,
Ik heb niet alle berichten tot op de punt/komma doorgelezen, maar als organisator van een EK spel stuur ik dagelijks via de mail een bestand met een ranglijst van de deelnemers en de behaalde punten (incl. stijgers en dalers enz enz ). Het is altijd aardig om een stukje tekst te schrijven met een voorschouwing en nabeschouwing met daarin enige kengetallen uit de voorspellingen. Om die informatie te verkrijgen maak ik een aantal tellingen o.a. * per wedstrijd een telling/percentage van de voorspelde uitslagen, dus hoe vaak is er 1 – 0, 2 - 0 voorspeld, enz * per wedstrijd een telling/percentage van de voorspelde uitslagen, waarbij een juiste combinatie is voorspeld in de kwartfinale en andere finales, dus hoe vaak is er 1 – 0, 2 - 0 voorspeld, enz Op basis van deze tellingen weet je direct na een gespeelde wedstrijd hoeveel deelnemers een juiste voorspelling hebben. * per wedstrijd een telling/percentage van gewonnen/verloren/gelijk uitslagen. * een telling/percentage hoe vaak is een land voorspeld als 1e of 2e in de groep. * een telling/percentage hoe vaak is een combinatie van landen voorspeld, die een kwartfinale en een andere finale gaan spelen. * een telling/percentage hoe vaak is een land als Europees kampioen voorspeld. * hoeveel deelnemers hebben 1, 2, 3 of 4 kwartfinales en andere finales juist voorspeld. * hoeveel deelnemers hebben kwartfinales en halvefinales en finale cumulatief juist voorspeld. * en er is vast nog wel meer te bedenken. Misschien nog idee (waarschijnlijk niet aan jou besteed) het volgende: Om nu in excel “lekker” te tellen is een handige structuur wel prettig. Ik zie in hoeveel poules een beetje merkwaardige manier waarop de voorspellingen in een werkblad worden vastgelegd. De wedstrijden staan meestal verticaal en de voorspelling over een aantal kolommen worden meestal horizontaal vastgelegd. Net zo lang er kolommen naar rechts zijn en vervolgens als de laatste kolom is bereikt, dan wordt er een nieuw werkblad aangemaakt en gaat men daar vrolijk verder. Men heeft dan een stuk of 50 deelnemers per werkblad vastgelegd. Dus bij 500 deelnemers heb je zo maar 10 werkbladen nodig. Meestal wordt slechts de eerste 100 rijen gebruikt, dus minder dan 1 % van het werkblad. Dat is toch raar. Een tip dus: Leg de wedstrijden horizontaal vast en de voorspelling verticaal, dus voor elke deelnemer 1 rij (over meerdere kolommen(150)) en je kunt in excel 2003 al je deelnemers met gemak op 1 werkblad kwijt. (30.000 rijen en in excel 2007 nog veel meer). B.v. de 1e wedstrijd staat in kolom E en F. De deelnemers staan vanaf rij 5. De voorspelling van alle deelnemers staan dus keurig onder elkaar in deze kolommen en een telling is nu een fluitje van een cent. Veel succes met je poule op het forum. Wat ik er van gezien heb in de vorige jaren, ga je nog een mooie zomer tegemoet. En nu het voetballen nog. Groet Dirk |
|
|
|||
|
|||
|
Ik heb de WK versie uit het forum omgebouwd tot EK versie.
Echter loopt de file nog vast zodra er uitslagen ingevuld worden. waarschijnlijk een fout in de module vlaggen.De file is te groot om hier te plaatsen (3mb). kan iemand mij helpen? |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Smafferik's EK 2012 Poule | smafferik | PROJECT: EK Voetbal 2012 | 1019 | Gisteren 22:11 |
| wensen | Ad Becude | Off-Topic | 11 | 9 januari 2010 22:32 |
| Graag jullie mening; Favorieten | Worksheet | Suggesties / Ideeën / Nieuwe Ontwikkelingen | 8 | 23 maart 2009 20:02 |
| De beste wensen | Ad Becude | Off-Topic | 6 | 29 december 2008 20:35 |