![]() |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Ik heb de poule van Anton gebruikt en heb alleen maar positieve reacties gehad.
Qua ranking overzicht heb ik misschien een leuke tip. Zie bijgevoegd bestandje. Groeten Paul |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
In mijn versie van antonh's WK2010 poule had ik wat statistieken toegevoegd voor eigen gebruik. Zo stond hierin opgenomen:
Daarnaast had ik een telling van het totaal aantal juist voorspelde wedstrijden in het toernooi tot dan toe. Erg leuk om rond te sturen naar je deelnemers! Ik heb geprobeerd dit inzichtelijk te maken per deelnemer, maar dat was mij niet gelukt. Ook had ik een lijstje gemaakt met prijsverdeling op basis van het aantal deelnemers (ingelezen deelnemers) * een percentage (50%, 30%, 20%). En dan 5 euro als troostprijs... misschien is dat ook een idee? Als je een voorbeeld wilt, dan moet je dat maar even laten weten; ik stuur het je zo toe). Ik vind het in ieder geval nu al weer leuk om over het EK2012 na te denken en je hierbij te helpen... Groeten! |
|
|
|||
|
|||
|
De WK poule was heel prettig mee te werken, wij hadden 22 deelnemers, over 5 afdelingen. Vandaar onze wens:
-bij het invullen van de naam door de deelnemer gelijk een keuze van afdeling. Organisator geeft op welke afdelingen er zijn (hierdoor kan men kiezen). Bij de ranking kun je gelijk aan laten geven hoe iedere afdeling het doet. -Is het mogelijk om een grafiek na iedere wedstrijd te vullen, hierdoor kun je zien, wat de trends zijn/waren. Bij ons waren vooral de mensen in de voorronde heel goed maar met xfinales zakten ze weg. grt Eric |
|
|
|||
|
|||
|
Beste Alphamax,
zou ik al even kunnen kijken naar het bestand voor de EK2012? Bij voorbaat dank, Fats04 |
|
|
|||
|
|||
|
Is dat niet oneerlijk? Als je gelijkspel voorspelt in de 'x' finales zou dit je extra punten kunnen opleveren? Deze punten zou je niet kunnen krijgen indien er in de reguliere speeltijd een winnaar is; mits je natuurlijk enkel punten toekent aan de landen die in bepaalde finales staan (zoals gedaan is in mijn pool).
|
|
|
||||
|
||||
|
Citaat:
gezien het veelvuldig aantal keren downloaden, en het gering aantal reacties, lijkt het me een stabiel bestand (of het wordt nauwelijks gebruikt ) dit draadje is om organisatoren hun wensen te laten vertellen, nu het wk net achter de rug is, en alles nog vers in het geheugen ligt. hiermee kan elke poulemaker zijn/haar voordeel doen mocht je ideeen hebben of een speciale aanpak dan wil ik ze graag horen alphamax Laatst gewijzigd door alphamax; 15 July 2010 om 20:09 |
|
|
|||
|
|||
|
Hoi,
ik ben ook al creatief bezig geweest met een poultje voor 2012. ik heb de volgende onderwerpen erin meegenomen: Toto aantal doelpunten per wedstrijd. stand in doelpunten winnaar per wedstrijd jokers (puntenverdubbelaar op de geselecteerde wedstrijd) meer punten per finaleronde. Vraag: "wie scoort de eerste goal voor oranje?" Ik had voor het WK ook een poule gemaakt op mijn werk die behoorlijk in de smaak viel. Dit was slechts een simpele en snelle opzet. Deze is ietwat uitgebreider, maar daardoor wel spannender omdat het alle kanten op kan.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ik was ook al aan het kijken om een opzet te maken voor EK Pool 2012.
Waar ik inhoudelijk nog niet uitkwam is (nog steeds ) hoe ik ervoor kan zorgen dat het onderling resultaat wordt meegenomen in de ranking van de groepsfase.Volgens de regulaten van de UEFA gelden namelijk deze volgorde van regels:
|
|
|
||||
|
||||
|
zie Poul stand, onderling resultaat voor poulestand volgens FIFA-regels
zie Opzetten Excel sheet EK Voetbal 2008 voor poulestand volgens UEFA-regels alphamax |
|
|
|||
|
|||
|
Ik kan me wel vinden in de reactie van mheuzen van hierboven. Het is leuk om wat extra informatie te verstrekken aan de deelnemers, die al ingebouwd is in de file, dus zonder dat dit al te veel handmatig werk vereist (want dat is soms lastig voor niet-excel-goeroes zoals ik); bijvoorbeeld een overzichtje wat de voorspelling van de deelnemers per wedstrijd is, het percentage goede voorspellingen enz.
Ik heb zelf de pool van Antonh met grote tevredenheid gebruikt voor 16 deelnemers binnen m'n familie. Het blijft hierbij inderdaad vreemd dat mensen punten scoren voor compleet onzinnige voorspellingen, maar ik besef ook dat dit een keuze blijft (voor die mensen, die er meestal wat minder verstand van hebben, is het krijgen van die punten wel weer leuk namelijk), per saldo is die invloed niet heel groot op het eindresultaat. Ook enigszins vreemd dat men geen punten krijgt voor een correcte voorspelling van de winnaar van de troostfinale. Verder heb ik een puntentoekenning per gespeelde voetbalwedstrijd gemist. Bij de pool van Antonh wordt alleen de totaalstand gegeven, praktischer is om de score per deelnemer per wedstrijd weer te geven (kan met kleine aanpassing natuurlijk wel gerealiseerd worden), wellicht opgedeeld in overzichten voor totaalscores voor achtste finales, kwartfinales enzovoorts. Verder ben ik geen voorstander van gigantisch veel extra vragen over de randzaken van het voetbal; voor mensen die geen die-hard voetbalfan zijn, zijn dit lastige vragen die op de gok worden ingevuld en dus weinig bijdragen aan het enthousiasme om deel te nemen aan de pool. Ik zal met veel interesse de opzet voor het EK 2012 volgen! Laatst gewijzigd door Pincers; 26 July 2010 om 01:19 |
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |