![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo allemaal,
zoals jullie zien, is een "toto poule-tje" maken niet echt zo moeilijk (zie bijlage ek poule toto), eenmaal alles van deelnemers intikken(wel elk tabblad v/d nieuwe deelnemer kopieeren) en dan alleen maar de echte toto stand invullen en bij tab tussenstand sorteren en klaar is je (vernieuwde) tussenstand .Maar ik wil nu op het werk een poule-tje maken voor de komende competitie, maar dan wel met werkelijke rust-/eindstand (bv 0-1, 2-1) en daar dan bepaalde punten aan geven (uitslag helemaal goed 10, anders 5 en fout 0). Maar wat ik ook probeer, het lukt me niet echt(zie; foutje inpoule.xls), ben wel zover dat als werkelijke uitslag 2-1 is en voorspelde is 1-0 dat die deelnemer 5 pnt krijgt ipv 10, maar als werkelijke uitslag 0-1 is, dan wijst ie nog 5 pnt toe, en dat is niet helemaal de bedoeling, misschien dat iemand mij hier mee kan helpen, want kom er echtff niet meer uit. P.S. De "invoer" tab is de plaats waar de werkelijke uitslag komt te staan. BVD voor jullie oplossing(en) en/of suggesties, The_Milkman |
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
ik heb de ganse topic over europees voetbal op deze site niet gevolgd - de belgen waren niet geplaatst, dus de interesse was een beetje weg - anders zit daar misschien iets bruikbaars in ?
Anderzijds als je volgende formule loslaats op I3 (bevat een uitslag in tekstopmaak, bv. 1-3 dan komt hij met als resultaat het doelpuntsaldo. In een 2e cel zou je dan kunnen vragen of die <, = of > 0 is dus verloren, gelijkspel of gewonnen is. Anders kan dat alles ook in een functie in VBA gezet worden, dat zou het voor jouw nog gemakkelijker maken. Code:
=LINKS(I3;VIND.SPEC("-";I3)-1)-RECHTS(I3;LENGTE(I3)-VIND.SPEC("-";I3))
|
||||
|
||||
|
Hoi, Ik heb tijdens het ek mee gedaan aan deze poule erg leuk en spannend tot het eind als je een poule maakt met de competitie heb je totaal 306 wedstrijden dan wil je rust en eind dus eigenlijk 612 uitslagen mogelijk. Lijkt mij dat je aan het eind van de competite geen spanning meer heb omdat iemand te gemakelijk alleen aan de leiding kan gaan met als gevolg dat je het seizoen daarna niemand zo gek krijgt om 612 uitslagen te voor spellen, hopelijk neem je dit mee in je poule groeten Pascal http://www.wateendoel.nl/regels.aspx
|
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Het moet namelijk wel een beetje leuk blijven he.Milkman |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
dat zo'n toto-sheet het helemaal foutloos deed en daar heb ik al tijdje over gedaan, maar van VBA heb ik al helemaal geen kaas gegeten.Dus als je nog enige suggusties hebt daarover, dan hoor ik het graag ![]() Milkman |
|
|
||||
|
||||
|
Hoi Milkman
Op onderstaande kan je pouls maken zoals eredivisie tour etc. mischien iets voor je het kan zo wel besloten als open en de andere kunnen on line zien hoe ze er voor staan. Tenminste dat is wat ik er uit begrijp. http://www.mastodont.nl/ |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Maar ipv toto uitslagen, wil ik een poule maken met "echte" uitslagen (zie 2de xls formulier), maar daar zit dus een fout in en die krijg ik (met mijn excel kennis) er niet uit, daarom heb ik het hier geplaatst, misschien dat iemand mij daar bij kan helpen, dus gaat niet meer om een toto formulier. Maar bedankt voor je reactie, misschien dat andere mensen hier wat aan hebben. Milkman |
|
|
||||
|
||||
|
zie bijlage.
Ik heb 2* een formule ernaast gezet. Deze geeft als resultaat respektievelijk -1, 0 en 1 als de thuisploeg verliest, gelijk speelt en wint. Dan de puntenverdeling in K3, en dan vermoed ik dat je het zo wilde : doelpunten helemaal juist = 10 verlies/gelijk/winst juist voorspeld = 5 alle andere =0
|
||||
|
||||
|
Hoi milkman,
Ik zat op internet naar een reeds bestaande te zoeken voor je en toen stuite ik hier op, en gaf dit aan je door om het evt aantrekkelijkker te maken voor je collega's,met een ek of wk lukt het meestal wel om genoeg deelnemers te krijgen,maar een hele competitie is het wat lastiger weet ik uit eigen ervaring. Groeten Pascal |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
dat is um dus helemaal , dat is idd wat ik bedoelde, want met toto is het toch alles of nix, en als je nu een uitslag fout hebt, maar toch het "winnende" team goed hebt, dan krijg je als nog wat puntjes .Hartelijk dank voor het meedenken en kan nu verder met de poule helemaal opt te zetten. Milkman |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| echte datum in userform | PJS | Afgehandelde vragen | 4 | 8 september 2009 21:58 |
| 2e in de poule | fransw4 | Afgehandelde vragen | 11 | 22 december 2008 10:55 |
| Hoe kan ik de echte datum invullen? | Jesper2 | Afgehandelde vragen | 0 | 7 augustus 2008 14:47 |
| Poule door VMP | Worksheet | PROJECT: EK Voetbal 2008 | 7 | 16 juni 2008 09:44 |
| Uitdaging voor de echte Excel kenner | digna | Afgehandelde vragen | 8 | 6 maart 2007 20:52 |