![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
Van Marcel ontvingen we het bijgevoegde bestand en de volgende tekst;
Bij deze een aangepaste versie van het Gezienus bestand. Toelichting: - Dat joker/bonus/malus verhaal vind ik persoonlijk niks, dus daar heb ik wat eenvoudigers voor in de plaats gezet, nl. totaal aantal doelpunten, totaal aantal gele kaarten, totaal aantal rode kaarten en topscorer voorspellingen. - De punten hiervoor zijn naar eigen inzicht aan te passen op het tabblad "Groepsindeling_Puntentelling". - Doelpunten in verlengingen (op het einde van het toernooi) even optellen en handmatig invoeren op tabblad "Uitslagen". - Ik heb niet gekeken naar het in 1 keer plakken van een formulier in het overzicht, maar met een paar keer copy/paste per formulier moet dat ook wel lukken. Ik zie dit niet als een groot probleem. - De discussie over welk land doorgaat bij gelijke standen is leuk om het kloppend te krijgen in Excel, maar verder niet zo interessant vind ik. Als het niet klopt overschrijf ik gewoon handmatig het juiste land. Succes ermee en vragen/opmerkingen/verbeteringen zijn welkom !! En Gezienus bedankt voor het in principe mooie bestand... |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
Dat landen op basis van de juiste regels doorgaan is toch wel handig voor de deelnemers die het doorgaan van de landen naar de kwartfinales baseren op de volgorde zoals op het aanmeldformulier wordt weergegeven! De berekening op het aanmeldformulier klopt namelijk ook niet. Als de berekening niet klopt laten ze dus niet de juiste landen doorgaan (ik wil dat daarom liever automatiseren, da's niet zo moeilijk, maar dan moeten de regels voor het doorgaan wel kloppen).
Laatst gewijzigd door Pincers; 22 mei 2008 om 19:33 |
|
|
|||
|
|||
|
Daar heb je inderdaad wel een punt.
Mijn Excel-kennis is echter te beperkt om dit op de juiste manier te veranderen. Weet jij een oplossing? |
|
|
|||
|
|||
|
Nee, helaas niet, anders had ik het meteen gedaan. Ik ben ook een echte excel-noob
. Misschien dat iemand anders nog daar nog even naar kan kijken? Ik vind jouw aanpassingen verder uitstekend, dat voldoet voor mij ook prima.
Laatst gewijzigd door Pincers; 26 mei 2008 om 14:51 |
|
|
|||
|
|||
|
post verwijderd, betrof oude file van gezienus
Laatst gewijzigd door Pincers; 5 juni 2008 om 20:42 Reden: oud file |
|
|
|||
|
|||
|
Beste mensen,
bedankt allemaal voor ieder inspanning. Ik ben erg geïnteresseerd in de eenvoudige en -gedeeltelijk- geautomatiseerde versie van het Gezienus-bestand en dan inclusief de verbeteringen die Gezienus en anderen in het originele bestand doorgevoerd hebben. Zouden jullie dan kunnen maken? Alvast heel veel dank voor ieders werk! |
|
|
|||
|
|||
|
ik weet niet of het al is gemeld maar als je deelnemer 26 invult komt er een fout de formule van cel I 14 moet zijn
=ALS(A$2<>"";SOM(I8:I13);0) als je dit invult is hij weer goed wat betekent onjuist land ingevult wat heeft dit voor nut ? Laatst gewijzigd door dr.banaan; 28 mei 2008 om 11:53 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| reeks optellen zonder de hoogste en zonder de laagste | benvogels | Afgehandelde vragen | 2 | 28 januari 2011 15:07 |
| Variant op de functie "Split" (VBA) gezocht | Brandts | Afgehandelde vragen | 8 | 8 maart 2010 12:41 |
| Bestand Pjotrik (update Gezienus uit 2008) | Worksheet | PROJECT: WK Voetbal 2010 | 16 | 16 december 2009 10:52 |
| Variant op de ALS formule | Belfeldse Bertus | Afgehandelde vragen | 17 | 10 juli 2009 08:47 |
| EK2008-Pool van Gezienus; nieuwe versie! | Worksheet | PROJECT: EK Voetbal 2008 | 165 | 19 juli 2008 00:33 |