Worksheet.nl  

Ga terug   Worksheet.nl > Overig > Archief > PROJECT: EK Voetbal 2008

Status bericht: Niet in behandeling

LinkBack Discussietools Weergave
Oud 18 mei 2008, 09:26
Worksheet's schermafbeelding
Administrator

Standaard EK2008-Pool van Gezienus; nieuwe versie 25 mei!

Hierbij de nieuwe versie en de reacties van Gezienus op de opmerkingen die gemaakt zijn door forumleden. Graag alle reacties met betrekking tot deze pool in dit onderwerp;

Hallo,

Als eerste mijn excuus voor het niet direct kunnen beantwoorden van de vragen en opmerkingen.
Ik weet niet hoeveel tijd ik de komende weken heb voor het beantwoorden van vragen en/of opmerkingen.

Ik heb inmiddels geprobeerd om alle opmerkingen te verwerken in de pool. De gecorrigeerde pool heb ik bijgevoegd.

Hier nog een antwoord op een aantal opmerkingen:

DIRKTIMM meldde:
De opmerking over de verkeerde landen die geplaatst worden, geldt ook voor de voorspellers. Lijkt mij niet handig om het fout te presenteren. Bovendien kan een voorspeller bij de (kwart)finales elk land uit elke groep kiezen.
Bij de uitslagen kan je wel zelf het land invoeren, maar dan ben je in die cel de formule kwijt. Kun je later natuurlijk wel weer herstellen. Maar je gebruikt de regels voor plaatsen "Goed" of je gebruik ze helemaal niet. Maar niet zodanig dat een voorspeller de onjuiste landen ziet en dus ten onrecht gaat wijzigen.

Ik weet niet wat er niet juist is aan het voorspellen van de landen die doorgaan.
Dat de voorspeller kan kiezen uit alle landen heb ik gedaan zodat hij vrij is om te bepalen welke landen doorgaan zonder rekening te moeten houden met de voorspelde uitslagen.
Dit is een persoonlijke keuze.

BOCI meldde:
Hoe worden de ingevoerde deelnemersformulieren geimporteerd in de stand enz.?

Dit gebeurd door simpelweg de kolommen H t/m K van het inschrijfformulier te kopiëren naar de pool

BASJA meldde:
Nog wat anders mbt de poule van Gezienus. als je bijvoorbeeld in de kwartfinale land A goed voorspeld hebt maar land B niet. Toch zet je daar dan een voorspelling achter. Dus laten we zeggen, je voorspelt; Spanje - Duitsland 2-1.
Spanje haalt vervolgens inderdaad de kwartfinale op die plek, Duitsland echter niet. Het wordt dus Spanje - Frankrijk. Maar de sheet rekent wel met je uitslag van 2-1.
Logischer zou het zijn als je alleen de doorgaande landen uit de poules, kwartfinale etc kon voorspellen en niet de uitslagen erbij.....

Dit is wederom een keuze die de opsteller van de pool (ik dus) heb gemaakt

BASJA melde:
Ander puntje. In het basisbestand van Gezienus staan bladen met deelnemervelden. Dit zijn er vier. Wat echter als je er een vijfde aan toe wil voegen?

Bij meer dan 100 deelnemers inderdaad wat werk te doen zoals DIRKTIMM reeds heeft beschreven:
Uitbeiden van de tabblad klassement_deelnemers gaat als volgt. Vanaf rij 9 t/m rij 108 worden de gegevens uit de tabbladen Deelnemers (1-25) en de andere tabbladen gehaald.
B.v. de naam in cel D9 wordt met de volgende formule opgehaald.: =ALS('Deelnemers (1-25)'!$A$2="";"";'Deelnemers (1-25)'!$A$2). Dit geldt dus voor alle kolommen D t/m S.
Wanneer je een nieuw tabblad gaat maken "Deelnemers (101-125)" dan moet je de formules vanaf rij 109 op het tabblad klassement_deelnemers uitbreiden met de volgende 25 deelnemers.
Uiteraard moet je het nieuwe tabblad Deelnemers (101-125) aanmaken en vullen met formules, opmaak etc. Je kan dit doen door het tabblad Deelnemers (76-100) te kopieeren naar het nieuwe tabblad. Let op dat de formules nu juist zijn. O.a tabbladnaam!!
Daarnaast is er een tabblad "Totaal_overzicht". Waar dit overzicht een functie heeft, weet ik niet zo gauw. Anders moet je dit overzicht vanaf kolom CX uitbreiden. Let op de formules. (Kopieeren, Knippen en terug kopieeren.)
Op het tabblad Klassement_deelnemers draait ook een macro onder de knop "Bijwerken stand". Deze macro loopt over de rijen 9 t/m 108. Rijnummer 108 moet je dus aanpassen aan de laatste rij die je nu gaat gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Gezienus

P.S. Volgens mij zijn alle beveiligingen eraf
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip EK2008_Pool.zip‎ (545,0 KB, 1039x gelezen)

Laatst gewijzigd door Worksheet; 25 mei 2008 om 12:41
Sponsored Links
Oud 18 mei 2008, 22:01
Junior Member

Standaard

Thanks.

Heeft iemand een snellere manier om de pools in te lezen? Dat knippen en plakken is nogal bewerkelijk.

Nog een vraag over het tabblad Deelnemers:
Daar zie ik vanaf rij 59 lege cellen. Wel is er een formule in I59. Wat en waar moet ik in die cellen kopieren? (in b59, c59, d59, e59 etc????)
Oud 19 mei 2008, 07:14
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Barney Bekijk bericht
Thanks.

Nog een vraag over het tabblad Deelnemers:
Daar zie ik vanaf rij 59 lege cellen. Wel is er een formule in I59. Wat en waar moet ik in die cellen kopieren? (in b59, c59, d59, e59 etc????)
De cellen b59, c59, d59, e59 etc worden gevuld als je de gehele kolommen uit het inschrijfformulier hebt gekopieerd.

Laatst gewijzigd door Gezienus; 19 mei 2008 om 07:21
Oud 19 mei 2008, 11:32
Mega Senior Member

Standaard EK 2008 Pool van Gezienus

Hallo Gezienus,

Goed te lezen dat je er ook weer bent. Kun je tenminste zelf weer antwoorden. Ik ben zo vrij geweest om soms te reageren op vragen voor jouw pool. Ik heb zelf ook met een vraag/opmerking gereageerd waarop je nu geantwoord hebt. Uit je antwoord blijkt dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben geweest. Ik zal het nog een keer proberen.

Citaat van Gezienus: "Ik weet niet wat er niet juist is aan het voorspellen van de landen die doorgaan."

Je hebt naar mijn mening een WK pool omgebouwd (zie tabblad Groepsindeling_Puntentelling cel A28). Daar is niks mis. Echter op tabblad Berekening_Wedstrijdschema staat in een tekstvak een reglement over het doorgaan van teams naar een volgende ronde. Dit zijn de regels van de FIFA voor het houden van een WK. De regels voor een EK van de UEFA zijn anders en zorgen bij sommige uitslagen voor het doorgaan van andere teams dan de regels van de FIFA. En dus gaat het in jouw pool dan fout. Dit geldt zowel voor de voorspellers op het invulformulier als op het tabblad Uitslagen. B.v. in cel E41 komt niet altijd het juiste team/land te staan. Je moet dan handmatig hier het juiste team/land invullen en dus de formule om zeep helpen.

Citaat van Gezienus: Dat de voorspeller kan kiezen uit alle landen heb ik gedaan zodat hij vrij is om te bepalen welke landen doorgaan zonder rekening te moeten houden met de voorspelde uitslagen.

Dat je kunt kiezen uit teams/landen zonder rekening te houden met de uitslagen kan ik mij goed in vinden. Echter voor wedstrijdnr 25, de 1e kwartfinale, cel E44 op het aanmeldformulier kan een deelnemer elk team/land, terwijl hier toch echt alleen maar een team/land kan doorgaan uit groep A. Hier past beter een validatie op de cellen O9 t/m O13. Overigens worden in de cellen O9 enz. de teams/landen niet altijd juist gepresenteerd. Zie voorgaande opmerking.

Groet

Dirk
Oud 19 mei 2008, 13:19
Junior Member

Standaard

Gezienus,

Super bedankt voor deze sheet. Ben nu werkzaam in Hong Kong en wil graag de chinezen warm maken voor het EK...hahaha

Allleen begrijp ik een aantal dingen niet.
Op het invulformulier: wat vul je in bij de kolom j, van joker. is dat een cijfer: 1 of een x...?

Als ik vervolgens een ingevulde formulier kopieer en dan alleen de kolommen die jij vermeld...en dan druk op stand bijwerken, dan gebeurt er helemaal niets??? hoe kan dit.

Ni Hao
Oud 19 mei 2008, 13:49
Junior Member

Standaard

Hey Gezenius,

Eerst en vooral al enorm bedankt voor het werk, maar als complete leek heb ik er toch niet echt een goed idee van hoe de file nu juist werkt...

Ten eerste: moet ik, om de subtatotalen voor de verschillende poules te berekenen ergens een scriptje laten runnen, want op dit punt berekent hij die waarden niet, of moet alles, met jokers erbij daar al ingevuld zijn?

En Hoe voer je het berekenen van de stand goed uit? Ik krijg daar op dit punt een error in de geschreven scriptcode (een door toepassing of object gedefinieerde fout die zich ergens hier zou moeten bevinden:

Selection.Sort Key1:=Range("T9"), Order1:=xlDescending, Header:=xlGuess, _
OrderCustom:=1, MatchCase:=False, Orientation:=xlTopToBottom, _
DataOption1:=xlSortNormal

Iemand enig idee?

Bedankt alvast...
Oud 19 mei 2008, 16:01
Junior Member

Standaard

Alvast bedankt voor deze mooie poule.

Heb alleen wat (stomme?) vraagjes.
Wil dit model ombouwen tot een Engelse, maar als ik het aanmeld formulier open is er nergens een input veld te ontdekken waar alle landen ingevuld zijn.
Als ik op een cel klik krijg je bijv dit te zien: Standbepaling groepen'!BJ6
waar kan ik de input velden vinden zodat ik de landen makkelijk en snel kan aanpassen?
En als ik dit doe werkt het model dan nog goed?

2e vraag:
Men moet landen kiezen voor de kwart/halve/finale. Mocht je landen hebben gekozen die niet doorgaan tot deze finales krijg je dan wel de punten voor de uitslagen ook al heb je de foute landen gekozen?

PS) Duitsland is fout geschreven in het overzichts bestand :)
Oud 19 mei 2008, 18:59
Member

Standaard

Citaat van DIRKTIMM:
Je hebt naar mijn mening een WK pool omgebouwd (zie tabblad Groepsindeling_Puntentelling cel A28). Daar is niks mis. Echter op tabblad Berekening_Wedstrijdschema staat in een tekstvak een reglement over het doorgaan van teams naar een volgende ronde. Dit zijn de regels van de FIFA voor het houden van een WK. De regels voor een EK van de UEFA zijn anders en zorgen bij sommige uitslagen voor het doorgaan van andere teams dan de regels van de FIFA. En dus gaat het in jouw pool dan fout. Dit geldt zowel voor de voorspellers op het invulformulier als op het tabblad Uitslagen. B.v. in cel E41 komt niet altijd het juiste team/land te staan. Je moet dan handmatig hier het juiste team/land invullen en dus de formule om zeep helpen.

Ik weet nu het verschil in de standbepaling. Ik heb echter nog geen standen kunnen reproduceren waarbij het niet juist gaat in mijn pool. Mocht iemand dit wel weten houd ik mij aanbevolen, zodat ik kan kijken of het nog gewijzigd moet worden.

Citaat van DIRKTIMM:
Dat je kunt kiezen uit teams/landen zonder rekening te houden met de uitslagen kan ik mij goed in vinden. Echter voor wedstrijdnr 25, de 1e kwartfinale, cel E44 op het aanmeldformulier kan een deelnemer elk team/land, terwijl hier toch echt alleen maar een team/land kan doorgaan uit groep A. Hier past beter een validatie op de cellen O9 t/m O13. Overigens worden in de cellen O9 enz. de teams/landen niet altijd juist gepresenteerd. Zie voorgaande opmerking.

Iedereen heeft zo de vrijheid om alle vier de landen uit een poule door te laten gaan. Dan heb je een sekerheid. je hebt twee landen goed (wellicht nog niet op de juiste plaats).

Citaat van Dabrat:
Allleen begrijp ik een aantal dingen niet.
Op het invulformulier: wat vul je in bij de kolom j, van joker. is dat een cijfer: 1 of een x...?

Probeer het en je weet het.

Citaat van Netput:
Heb alleen wat (stomme?) vraagjes.
Wil dit model ombouwen tot een Engelse, maar als ik het aanmeld formulier open is er nergens een input veld te ontdekken waar alle landen ingevuld zijn.
Als ik op een cel klik krijg je bijv dit te zien: Standbepaling groepen'!BJ6
waar kan ik de input velden vinden zodat ik de landen makkelijk en snel kan aanpassen?
En als ik dit doe werkt het model dan nog goed?

Blad zichtbaar maken via: opmaak > blad > zichtbaar maken.

Citaat van Netput:
Men moet landen kiezen voor de kwart/halve/finale. Mocht je landen hebben gekozen die niet doorgaan tot deze finales krijg je dan wel de punten voor de uitslagen ook al heb je de foute landen gekozen?

Dit heb je goed gezien
Oud 19 mei 2008, 20:54
Junior Member

Standaard

Hey

mooie poule

een vraagje
persoonlijk houd ik niet van de bonus, malus en jokers
als ik deze regels vevrwijder bij deelnemers tabblad en de sommering van de som kolom bovenaan aanpas klopt het verder, toch???? of verknal ik dan verder dingen

oftewel als ik op tabbladen van deelnemers de rijen 82 t/m 86 verwijder en de sommering in regel 2 goed maak klopt het verder toch?
Oud 19 mei 2008, 21:08
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwakje Bekijk bericht
Hey

mooie poule

een vraagje
persoonlijk houd ik niet van de bonus, malus en jokers
als ik deze regels vevrwijder bij deelnemers tabblad en de sommering van de som kolom bovenaan aanpas klopt het verder, toch???? of verknal ik dan verder dingen

oftewel als ik op tabbladen van deelnemers de rijen 82 t/m 86 verwijder en de sommering in regel 2 goed maak klopt het verder toch?
Ook bij het inschrijfformulier zit er nog iets in verborgen regels. Ook hier moet je dan rekening mee houden. Dit in verband met het kopieren van de indchrijfformulieren. Het snelst gaat het door de regels te wissen in het inschrijfformulier en niet te verwijderen. De berekeningen gaan dan volgens mij allemaal goed.

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten