![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Beste Gezienus,
Ik heb geprobeerd mijn eigen EK spreadsheet in elkaar te zetten, een wat simpelere versie. Er is alleen obstakel maar ik niet omheen kom. Als het een 0-0 gelijkspel is, krijg ik wel een extra "punt" bij gespeelde wedstrijden en gelijke spelen, maar zelfs als ik niks heb ingevoerd, dan ziet excel dit als een 0. Dus als ik geen scores heb ingevuld in een groep met 4 teams, dan transfert excel dit naar in de tabel met allemaal 0-0 gelijke spelen. Bestaat er zoiets als =ALS(D2=Numeriek getal;1;0), want nu gebruik ik dus =ALS(D2>0;1;0)*OF(D2=0;1;0), maar als ik dus niks invul ziet hij dit als een 0, dus is het een gespeelde wedstrijd in de tabel, wat resulteert in een extra 1'tje (logical test resultaat) bij gespeelde wedstrijden. Met Vriendelijke Groet, Jasper Verdam |
| Sponsored Links |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Jasperverdam,
Je kunt dat met een ALS functie afvragen en kijken of de werkelijke gespeelde uitslag is ingevuld. Dus als in D2 en E2 de uitslag komt te staan dan kun je de formule als volgt beginnen.: =ALS(EN(D2="";E2="");"";de rest van de formule) of een alternatief is het aantal niet lege cellen tellen met de functie AANTAL dus =ALS(AANTAL(D2:E2)<2;""; de rest van de formule Groet Dirk |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Help help help.. |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo phoeflaken en anderen,
Ik weet niet wanneer Gezienus weer in de lucht is, soms duurt het een poosje, maar misschien heb je iets aan mijn antwoord. Uit eerdere antwoorden o.a. van Gezienus dien je de gehele kolom H t/m K te selecteren, vervolgens ga je kopieeren en daarna bepaal je de plaats in een van de tabbladen deelnemers (bij de eerste keer is dit A1 en vervolgens K1, U1 enz.) en vervolgens besluit je met "plakken speciaal" > "waarden". En het werkt als een trein. Groet Dirk Laatst gewijzigd door dirktimm; 20 mei 2008 om 19:48 |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Hartelijk dank.. ik kreeg meteen door wat ik fout deed. Ik plakte 'gewoon' en niet 'speciaal' en op waarden.. Ik ben er uit.. Nogmaals dank |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
|
|
|
|||
|
|||
|
Beste Gezienus,
klasse deze ek pool. We gaan hem bij ons op het bedrijf gebruiken en verwachten inclusief de overzeese vestigingen ongeveer 200 aanmeldingen. Maar daar zit hem ook een knel puntje. We sturen de pool o.a. naar Australie, VS, UK Spanje, Italie enz. Dus we moeten hem vertalen inclusief de landnamen. Ik weet hoe je een pulldown menu maakt maar waar heb jij de oorspronkelijke lijst verstopt? En waar pas ik het score formulier aan? Alvast bedankt! Groetjes Gert-Jan |
|
|
|||
|
|||
|
Even inhaken op de discussie tussen Gezienus en Dirk, want wel van belang voor de pool...
Even de regels uit het regelement: 6.05 If two or more teams are equal on points on completion of the group matches, the following criteria are applied to determine the rankings a) Higher number of points obtained in the group matches played among the teams in question b) Superior goal difference from the group matches played among the teams in question. c) higher number of goals scored in the group matches played among the teams in question d) higher number of goals scored away from home in the group matches played among the teams in question e) if, after applying criteria a) to d) to several teams, two or more teams still have an equal ranking, the criteria a) to d) will be reapplied to determine the ranking of these teams. If this procedure does not lead to a decision, criteria f) and g) will apply f) results of all group matches: 1. superior group difference 2. higher number of goals scored 3. higher number of goals scored away from home 4. fair play conduct. g) drawing of lots. Het lijkt mij dat dan toch Turkije doorgaat op basis van regel a? Turkije heeft immers gewonnen van Portugal in het voorbeeld van Dirk. |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo
Citaat:
Pincers: Waar haal je deze regels weg: "6.05 If two or more teams are equal on points on completion of the group matches, the following criteria are applied to determine the rankings enz." Op de site van de UEFA staan andere regels, link:http://www.uefa.com/newsfiles/19079.pdf Op een ander forum heb ik een hele discussie gehad over de UEFA regels en zelfs een bevestiging van de KNVB (ik heb dhr Harry Been op visite gehad) over hetzelfde voorbeeld en een uitleg over de juiste toepassing. Overigens ben ik het met je eens dat eigenlijk Turkije 1e in de groep moet zijn. Dat was ook de vraag aan de KNVB. Maar de huidige UEFA regels laten dit niet toe. Wel de regels zoals jij die geeft. Maar wat zijn dit voor regels? Ben zeer benieuwd omdat deze regels recht doen in dit voorbeeld aan Turkije. Groet Dirk |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Pincers,
Ik heb het antwoord al gevonden. Je hebt deze regels uit het zelfde document. Echter artikel 6 gaat over de "A Qualifying competion". Volgens mij gaat het nu over artikel 7 "B Final tournament". met name de regels 7.07 en 7.08 (strafschoppen). Bekijk het nog eens. Groet Dirk |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
LinkBacks (?)
Linkback naar dit onderwerp: http://www.worksheet.nl/forumexcel/project-ek-voetbal-2008/55797-ek2008-pool-van-gezienus%3B-nieuwe-versie.html
|
||||
| Geplaatst door | Voor | Type | Datum | |
| EK pool gelijkspel kwartfinale | Dit onderwerp | Refback | 19 juni 2011 05:58 | |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| pool of poule? pool dus | alphamax | PROJECT: EK Voetbal 2012 | 0 | 7 januari 2012 20:13 |
| Bestand Pjotrik (update Gezienus uit 2008) | Worksheet | PROJECT: WK Voetbal 2010 | 16 | 16 december 2009 10:52 |
| nieuwe data, nieuwe rij op nieuw tabblad | Swaike | Afgehandelde vragen | 7 | 12 december 2008 12:22 |
| EK2008, Gezienus variant o.a. zonder jokers | Worksheet | PROJECT: EK Voetbal 2008 | 6 | 27 mei 2008 20:31 |
| Nieuwe bestanden met oude versie | Katashi | Afgehandelde vragen | 1 | 5 september 2007 11:13 |