![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Alleen werd daar ook gezegd dat als de laatste wedstrijd niet 0-1 maar 1-2 wordt Turkije 1e en Tsjechie 2e worden. Dit laatste kan ik nog niet uit deze berekenignen halen. Mijn vraag is nu klopt dit of niet. Laatst gewijzigd door Gezienus; 22 mei 2008 om 19:34 |
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
Dag Gezienus, ja dit klopt:
bij deze uitslagen ziet de eindstand er zo uit: Turkije 5 voor 3 tegen 6 punten Tsjechie 4 voor 2 tegen 6 punten Portugal 4 voor 2 tegen 6 punten Artikel 7.07 A: Ze hebben allemaal evenveel punten dus naar B B Ze hebben allemaal een doelsaldo van 0 (onderling!) dus naar C C Turkije heeft 3 maal onderling gescoord de andere maar 2 keer, Turkije is dus eerste., voor de overige 2 gaan we verder met punt D D weer gelijk dus naar E E ook gelijk dus naar F de coëfficienten Het coëfficient van Tsjechie is hoger dan dat van Portugal dus Tsjechie is 2e. (Tsj 2.333 Por 2.192) Groeten Eric |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
(Ik kom er niet uit. Had wel het vermoeden dat het op de coefficient vast zat)
Laatst gewijzigd door Gezienus; 22 mei 2008 om 21:00 |
|
|
|||
|
|||
|
Als ik in het bestandje van Brandts in poule C de volgende uitslagen invul krijg ik een error?
1-2 1-2 1-3 2-1 1-1 2-2 Laatst gewijzigd door Marcel1971; 22 mei 2008 om 21:42 |
|
|
||||
|
||||
|
Ja, deels maar zo 1, 2,3 neerpennen is wat lastig....
Wat er bij jouw calculatie misgaat is dat op het moment er een winnaar is, (in dit geval Turkije) deze niet meer meedoet in de verdere berekening, jij kijkt naar het onderlinge resultaat van de andere 2 landen terwijl voor het onderlinge resultaat Turkije nogsteeds meedoet. In jouw kolom AH selecteer je (in dit geval) terecht dat Turkije 1e is, je zou vanaf daar weer verder moeten gaan, kolom invoegen met alledrie de landen. De coëfficienten toevoegen is het probleem niet, dit is enkel een rangorde tussen de landen netzoals degene met de hoogste punten. In mijn pool heb ik op blad calc! (staat verryhidden) welke ik ook voor het EK2004 heb gebruikt (en ietsjes heb aangepast) om het toen voor mezelf inzichtelijk te houden iedere stap van de regels apart in een poulestand tot uitdrukking laten komen. Dus eerst de 1e bepalen en vervolgens voor de 2e weer van voor af aan beginnen. Zojuist bestandje toegevoegd, ik heb nog geen tijd gehad om de laatste versie van Brandts te bekijken, misschien werkt dit goed en veel makkelijker...) In dit bestandje heb ik van een aantal uitkomsten van formules waarden gemaakt (bovengenoemd voorbeeld dus) en de rest van de formules laten staan. het begint vanaf kolom BB in de kolommen daarvoor staan nu dus waarden en deels mijn oplossing voor het penaltyschieten, (voor nu maar even vergeten). Groeten Eric Laatst gewijzigd door EvR; 22 mei 2008 om 22:21 Reden: bestandje toevoegen |
|
|
|||
|
|||
|
Ik zag dat ik de 1e en 2e berekende volgens de verkeerde regels, vandaar dat de verkeerde standen berekend werden. Bij deze versie is het wel goed
Ik denk dat er geen fouten meer in zitten maar dat weet je maar nooit :)
|
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Brandts,
Wel een beetje laat, maar toch nog even een reactie. In groep A gaat volgens mijn mening Portugal als 1e in de groep over en Turkije als 2e in de groep. Volgens de UEFA regels: 7.07a. Alle drie teams hebben onderling 3 punten 7.07b. Doelsaldo van de drie teams onderling is 0 7.07c. Aantal gescoorde doelpunten. Portugal en Turkije 2 doelpunten, Tsjechie 1 doelpunt. Tsjechie valt af voor een 1e of 2e plaats. 7.07d. Doelsaldo van de twee overgebleven teams in alle wedstrijden is 2 7.07e. Aantal gescoorde doelpunten van de overgebleven teams in alle wedstrijden is 4 7.07f. Coefficient van Portugal is 2192 en van Turkije is 1958. Portugal wordt 1e in de groep en Turkije wordt 2e in de groep. Dit is heel nadelig voor Turkije omdat Turkije heeft gewonnen van Portugal. Toch is dit juist. Groet Dirk |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Voetbal schema | dylantheunissen | PROJECT: Voetbal | 4 | 6 september 2011 14:03 |
| De 1ste 13 getallen van een rij weergeven | ddy200 | Afgehandelde vragen | 8 | 3 juni 2011 11:40 |
| Alle voetbal uitslagen betaald voetbal error doelpunten | Lucicel | PROJECT: Voetbal | 4 | 19 augustus 2010 12:02 |
| lijst van 2e blad in 1ste blad dmv pull down menu | sjem | Afgehandelde vragen | 9 | 24 augustus 2007 11:14 |
| 1ste pagina zonder kop- en voettekst | Svenko | Afgehandelde vragen | 19 | 17 maart 2007 20:46 |