![]() |
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
|
|
LinkBack | Discussietools | Weergave |
|
|
||||
|
||||
|
De bestanden komen inmiddels binnen. Hier een bestand van Henk. Het bestand is eenvoudig en duidelijk voor iedereen, ook als je niet vaak met Excel werkt. De uitleg van Henk:
Ik heb zelf een EK 2008 voetbalpool gemaakt voor vrienden en bekenden en dat doe ik al jaren met veel plezier. De deelnemers zijn ook erg enthousiast want het is erg eenvoudig en duidelijk voor iedereen, ook als je niet vaak met Excel werkt. De deelnemers vullen een apart deelnemersbestand in en ik plaats die dan in het hoofdbestand. Vervolgens plaats ik het volledige bestand op een site en dan kan iedere deelnemer dit bestandje downloaden en als er wedstrijden zijn gespeeld de uitslag invullen bij het tabblad beheerder. Vervolgens kunnen ze direct naar het tabblad Stand en kunnen ze zien hoe men er voorstaat. Ook kan men bekijken hoe andere deelnemers hun voorspelling hebben ingevuld. Ik stuur alvast een klein voorbeeld van het afgelopen WK2006 mee. Graag reacties op dit bestand. Het wachtwoord van dit bestand is: helin281 Laatst gewijzigd door Worksheet; 12 april 2008 om 19:10 |
| Sponsored Links |
|
|
||||
|
||||
|
En hierbij de mooie bestanden van EvR;
|
|
|
||||
|
||||
|
En nog een bestand van Ane Heidema, waar ook meerdere deelnemers tegelijk ingevoerd kunnen worden. (WK 2006)
|
|
|
||||
|
||||
|
Pool van Gezienus dat bestaat uit een aanmeldingsformulier en een beheersbestand. Dit bestand is reeds voor het EK2008 !
|
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Gezienus,
Mooie poule, Kleine opmerking, grote gevolgen. In de poule werk je met de FIFA regels voor de worldcup 2006. Voor de UEFA zijn er andere regels en dus andere uitkomsten, dus de verkeerde teams gaan naar de volgende ronde(kwartfinale). Nu weet ik wel dat de kans dat er meerdere team gelijk eindigen niet zo groot is, maar als je het toch wilt dat de teams automatisch via formules geplaatst worden in de volgende ronde, dan wel met de juiste regels. De juiste regels zijn te vinden onder deze link: http://www.uefa.com/uefa/mediaservic...ons/index.html Ik begrijp dat je het bestand wilt beveiligen zodat deelnemers niet per ongeluk in de verkeerde cellen muteren met als gevolg formules om zeep helpen. Maar kun je even het wachtwoord vermelden? Groet Dirk Laatst gewijzigd door dirktimm; 9 april 2008 om 19:26 |
|
|
|||
|
|||
|
Beste forumgebruikers, zoals ieder jaar heb ik ook weer een ek-poule opgezet. Het bestaat uit 2 Excelsheets, 1 voor iedere pouledeelnemer (sheetnaam te nummeren van 1 t/m ....). En 1 voor de beheerder. In het Excelsheet voor de beheerder kunnen punten van deelnemers worden ingelezen indien deze allemaal opgeslagen zijn in dezelfde map als de beheerderssheet en oplopend genummerd zijn startend bij 1. De uitslagen van de wedstrijden zullen t.z.t. worden gepubliceerd op 1 van mijn webpagina's, m.b.h. de deelnemerssheet kunnen de uitslagen worden ingelezen met een webquery. Het wachtwoord van de Excelsheet is 123456. De sheets zijn op te vragen bij mij. Een voorbeeld zonder query is te downloaden via:
http://members.home.nl/mgvandrunen/Downloads/A17.rar Groeten,
|
|||
|
|||
|
Hallo Michel,
Mooie poule, leuke functionaliteiten. Ik heb even de vrijheid genomen om te kijken of de juiste teams overgaan naar de volgende ronde. Ik heb in groep A de volgende standen ingevoerd in het tabblad Uitslagen: 2 - 2, 1 - 2, 0 - 1, 0 - 2, 0 - 2, 0 -1. In jouw poule gaat Protugal als 1e en Turkije als 2e uit de groep door naar de kwartfinale. Dat is naar mijn mening niet juist. Portugal en Turkije eindigen gelijk en nu wordt naar het onderlinge resultaat gekeken. Turkije heeft met 1 - 2 gewonnen van Portugal en gaat als 1e van de groep over en Portugal als 2e uit de groep groet Dirk |
|
|
|||
|
|||
|
Goed bezig iedereen! Doe zo verder
|
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Dirk,
Je hebt hier gelijk, maar maak eens een formule die dit oplost zou ik zeggen. En geef eens een voorbeeld van zo'n situatie in het verleden. Bereken de kans eens dat dit voor kan komen! Groeten, Citaat:
|
|||
|
|||
|
Hallo Michel,
"maar maak eens een formule die dit oplost zou ik zeggen". Het is jouw poule, je hebt hier voor een bepaalde oplossingrichting gekozen. Maar mijn oplossing zou zijn: Met de functie "Rang" bepalen of er teams gelijk in rang zijn. Met de functie "Aantal.als" welke situatie van "gelijk eindigen bij welk team" doet zich voor (2 gelijk geeindigde teams voor de 1e of 2e plaats). Met deze kennis van deze functie's de wedstrijd tussen de beide teams opzoeken in het bereik van de wedstrijduitslagen en afvragen of er een winnaar is. Bij 3 gelijk geeindigde teams een nieuw ranglijst maken van de betrokken teams enz. "En geef eens een voorbeeld van zo'n situatie in het verleden". Het EK 2004 groep C. Drie gelijk geeindigde teams. "Bereken de kans eens dat dit voor kan komen!" Slechts het EK 2004 nagekeken dus nu 25 % Groet Dirk |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Gebruiksaanwijzing forum | Online excel cursus | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Opzetten Excel sheet EK Voetbal 2012 | Worksheet | PROJECT: EK Voetbal 2012 | 6 | 7 mei 2012 22:09 |
| Alle voetbal uitslagen betaald voetbal error doelpunten | Lucicel | PROJECT: Voetbal | 4 | 19 augustus 2010 12:02 |
| Opzetten Excel sheet WK Voetbal 2010 | Worksheet | PROJECT: WK Voetbal 2010 | 3 | 18 december 2009 11:05 |
| Excel verandert 2008 in 2007 | Smos | Afgehandelde vragen | 2 | 12 maart 2009 10:19 |
| Opzetten excel-sheet voor WK Voetbal 2006 | Worksheet | PROJECT: WK Voetbal 2006 | 11 | 30 mei 2006 11:38 |